Saas Fee, Les deux alps eller Zell am See?

lindabinda

Ny medlem
Har planer på att sticka till något av ovanämnda platserna den 11e november och vara borta øver en långhelg bara...
Någon som har något tips på billiga ställen att bo? Hur man ska ta sig dit eller vad som helst?

Varför just dessa ställen?

Hintertux glaciären är större, bättre, mindre liftköer och har mycket snö. Vi àkte puder där för 2.5 vecka sen.

tänkte mest på att man hört att parkerna ska vara så grymma på dessa ställen. vet ingenting om hinterux. hur länge va ni där o vad kostade det typ? bryr mig inte direkt om hur allt annat är än i backen. =)

Hintertux park sàg ut att vara betydligt bättre skött och säkert dubbelt sà stor som Saas Fee.

Fràn första liftkön tills dess att du stàr i parken pà morgonen har du runt 35 minuter hintertux och 1 timme i Saas fee.

Boende 30 euro natten (500meter skidbuss till liften).
Liftkort 35 euro dagen typ.

För 2 àr sen i Saas fee betalade vi det dubbla för samma standard om jag inte minns väldigt fel.

Saas Fees glaciäràkning är nog den största besvikelsen jag varit med om. Extremt överreklamerad. Om nàgon kan förklara för mig varför landslag väljer att àka dit fàr de gärna göra det.

seriöst, glaciären i deux alpes är visserligen stor men den är vääldigt platt. Åk inte dit! Jag var där förra veckan..bara is och släplift.

Tignes har fin åkning på Grand Motte glaciären. Den är visserligen inte speciellt stor, men det är iaf en av få glaciärer med åtminstonde lite lutning..

Tillbaka
Topp