Sälen Eller Kläppen? TIPS DUUUDES!

Jag ska åka upp med familjen nästa år. Dessa alternativ tänker vi mellan.
Vi är sugna på sälen eftersom det är rätt stort där, lindvallen, tandådalen etc och det är väldigt familje vänligt.

Jag och min bror är rätt entusiastiska åkar så vi gillar park. Jag läste att kläppen har grym park, är det nån sanning i detta.

Vad vet ni om lindvallen, sälen och kläppen?

Skönt område? Bra backar? Priser? Är kläppen lite som kungsberget? Att det inte känns speciellt norr eller "fjälligt"?

Berätta, jag behöver tips!

Taack i förhaandd shrreeeddderrrs!

Shitttt duuuuude, du harrrrr fått dudesyndromeeeeet!

Om du vill åka park ska du åka till kläppen dom har en grym park.

Hey, jag bor i sälen (byn) det är 2 mil mellan kläppen och fjället och det går bussar dagligen så du kan vara på båda ställena, vart du bor spelar igentlingen inte därför så stor roll.

Peace duuuuuuude

Fjället är nog därimot dyrare än kläppen men fjället är mkt "familjevänligare" tkr jag själv. Tandådalens park va super iår. Och kläppens är helt SJUK! det är 2 olika ställen.

Om ni vill ha sjukt bra park: Kläppen
bra park och åkning för familj: tandådalen/hundfjället (sitter ihop) eller Lindvallen.

Beror ju lite på vilken tid på året du ska åka, om ni ska åka under högsäsong så skulle jag rekomendera att åka någonstans i funäsdalsfjällen. Bättre backar, mindre folk, bättre snö (natursnö). Nackdelarna är väl att det är lite längre att åka (om man bor söder ut) samt att parkerna inte är riktigt lika feta (men fortfarande mycket bra).

kläppen har kanske inte lika många bakar som tdalen åå lindvallen men dom har som sagt den bästa parken i hela sälen området och mindre liftköer och därmed mer åkning

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp