Sälen över Nyår

chax86

Ny medlem
Sälen över Nyår
Tjenare.

Nu är de så att jag och ett gäng polare hade tänkt åka upp till sälen över nyår för att festa, åka bräda och ha de allmänt nice. Dock visar det sig när jag bokar min resa att över nyår krävs det att hela sällskapet ska vara 23+ just under nyårshelgen. I sällskapet är vi 2 st över 23 som skulle kunnat stå som ansvariga vi andra är mellan 20-22 men det duger tydligen inte. Detta var hos skistar så jag fortsatte söka runt på andra uthyrningsställen men det var tydligen samma regler där.

Min fråga nu är ifall det är någon som möjligtvis vet någon som hyr ut till ett gäng där inte hela sällskapet är 23+ som jag kan ha missat?

En annan fråga också är det någon som åkt upp över nyår och chansat med 2 st ansvariga över 23+ som står som ansvarga och sedan någon eller några under 23 år?

Tacksam för svar

Sälen över Nyår
Vi var 4 grabbar på 18 år som åkte till Riksgränsen på vårkanten. Vi tjatade lite och dom tyckte att det var okej med ett skrivet och signerat dokument från våra föräldrar som statuerade att dom skulle ta allt ansvar vid eventuell tvist.

Kanske känns lite kymigt när ni är i era mid-20's men men, vill ni åka är det ett alternativ antar jag.

Sälen över Nyår
Skippa Sälen helt! Ni kan ju inte hitta mkt sämre åkning nån annanstans, eller är det partyt som lockar?

Sälen över Nyår
Okej okej. Skistar går de nog inte att övertala med lite tjat, men ska nog prova de med några av dom lite mindre företagen och se vad dom säger.

Sant att Sälen inte har de bästa backarna men när jag har vari där har de varit en bra kombination av åkning och party. Sen bor man nere på västkusten med och Åre känns väl långt vill helst ta oss upp med bil.

Tack för svar

Sälen över Nyår
Det är väl lite olika från år till år, men förra året hade dom rätt bra med snö där iallafall vet ja. Tror 80 av ca 110 pister var öppna.

Tillbaka
Topp