Jag har varit uppe sportlovsveckorna sista åren med jobbet. Köerna är långa, värmestugorna hysteriska, skiduthyrningen hopplös, hämta ut liftkort tar tid, grillplatserna fulla, precis som många föräldrar vilket jag tycker är extremt jobbigt. För å inte tala om trafiken dit och hem. Äta ute runt lunch är bara å glömma. Fyll fickorna med energi och ät på sen eftermiddag. Enda liften utan kö är den vid Väggen/hundfjället, men tyvärr är väggen och backen brevid (world cup eller nå´t heter den) ganska dåliga då människor har hasat ner all snö (genom plogning då backen är lite väl hårrig för sportlovsåkarna kanske) så det är blankis förutom någon vall här och där. Ursäkta att jag är extremt negativ, men för två år sedan skulle en av mina kolleger hyra skidor, vi gick in i uthyrningen strax innan tio och kom ut runt halv ett....V.9 är ju dessutom Stockholms sportlov, så då är det ännu mer än v.7 och v.8. Sen är väl partyt aldrig bättre än på loven då det är mycket folk, men det var ju inte det som var frågan.