sällskap i wagrain/flachau el liknande från v3?

disktrasa

Ny medlem
Jag drar ner till österrikes charmigaste by Wagrain med familjen 5 januari. Dem stannar bara en vecka så efter det söker jag sällskap, eventuellt någon/några att dela boende med. Jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska stanna i Wagrain eller dra till någon utav byarna i samma system. Wagrain ligger ett par dalgångar söder om Badgastein men dem har ett betydligt bättre utbud av åkning.
Jag tänkte stanna tills pengarna tar slut, någon gång i slutet på februari är tanken.

Så någon som ska åt samma håll eller har några tips?

Är i flachau v. 7. Vet dock inte hur många dagar jag tillbringar där, beror på väder i de andra systemen i den delen av österrike och norra italien. Men annars kan vi höras senare, har många fina guldkorn i flachau och de system som sitter länkat med detta.

sjysst, jo jag har hängt i det systemet ett par år, det finns mycket trevligt där;)
jomen det kan vi, jag drar hem i slutet på februari men det är fritt fram tills dess

Vilka minnen, blir nog 4e eller 5e året jag drar mig dit nu. För två år sedan pricka vi ett 2meters dump ;) Hamna i en lavin, dock fick jag då vara med i lokalt tv =) Kändis förfan.

Wagrain är den västligaste dalen va?

men shit, lavin är du galen?! ;p
mjoo, det är väl den östligaste (tror jag..) dem har ju ett eget litet system också till öster om det stoora.
hehe ungefär samma här tror jag. vart i badgastein ett par år innan, men wagrain systemet är ju grymt mycket bättre!

Haha, hade lite otur/brist på förnuft i det bottenlösa. ;) Vem har inte det?
Östligaste kanske det är, i ena kanten ligger det i vart fall.
Aldrig vart i Gastein, för mycket konkurrens om pudret?

hehe BG är ungefär som den österrikiska versionen av Charmonix. försök för det första att hitta någon som inte snackar svenska där.. Nämen det är nog rätt najs, men det är lite för litet, enformigt och lite för mycket bra skidfolk där.

I flachau systemet är det ju bara tyska barnfamiljer i och dem behöver man ju knappt se, bara man vet vart man ska gömma sig:)
Men bästa åkningen hittar man ju faktiskt runt Kleinarl, det måste du väl hålla med om?!

ska till wagrain i mars och undrar nu om du har nått tips på bra åkning eller andra tips om ställen som borde få sig ett besök?

Tillbaka
Topp