Salmon 1080 eller K2 Public enemy

VALLEY

Ny medlem
Hej jag funerrar på att köpa ett par salmon 1080 eller ett par k2public enemy. Jag tycker om att hoppa o leka med även att åka fritt också. Jag söker alltså en bra allround skida. Vilken ska jag köpa?? Båda skidorna är 05..Vilka är dom bästa skidorna??

Vad väger du? åkstil osv? PE är en bra skida, men den kräver en del av åkaren. Skulle kolla på Scott P3 om jag vore du, en skida som är kvick från kant till kan och som du kan lita på när du känner för att dra på, den är även lättare än PE.

har endast testat K2 PE(05/06), källor till P3 är åkaskidor samt expertis från skidgaraget.

PE:n är skit shysst skida as stabil najjs bakooooot o ja allt. glider fint flyter bra i pludret
funkar as najjs i pisten.

1080 ingen aning faktiskt

Om du ska köpa PE va bered på att dem blir JÄTTE repiga JÄTTE fort!! Har ett par själv fast man åker ju med undersidan :) Det är verkligen en skön skida!

Har själv ett par 1080 som jag e jäkligt nöjd med. lagom mjuk, lagom hård. har kört mycket i pist å park och jag tycker den är bra på både och.

Om du funderar på förra årets mogel tycker jag du ska slå till på PE. Men ska du köpa helt nya skulle jag nog välja 1080 och den av de fyra modeller av 1080 som DU tycker passar dig bäst. Beroende på om du kommer åka mycket puder eller hålla dig i pisten. Lr o0m du gillar parken bäst. den finns ju i olika varianter nu så fundera lite mer på den!... tycker jag.

Om jag skulle köpa nya (i år igen) så skulle jag sattsa på ett par SETH VICIOUS, K2. (för offpisten)

är det 04-05 eller 05-06, själv blev jag ganska besviken på mina pe 04-05 tunga och inte så roliga i parken (mont +3). Om det är 05-06 tycker jag att foilen verkar bra, bäst offpist av årets twintips i åka skidor.

jag var i sälen i helgen och provåkte både förra årets 1080, foilen och K2 PE. Jag tyckte personligen mest om k2 pe, den var bäst i parken och jävligt bra i pisten. Det var tyvärr omöjligt att åka offfpist i sälen denna helgen, men från det jag har hört så ska Pe vara riktigt nice i offpisten också.
Foilen var något bättre i pisten än PEn men det var bara lite. Den var också ok i parken.
Förra årets 1080 var inget att hänga i granen tycker jag.

(Jag är 175 lång och väger 65kg. Jag åker mest pist och offpist, men det händer att jag hamnar i parken ibland också.)

///Erik

Tillbaka
Topp