Salomon 2012 - fråga!

floorfilla

Ny medlem
Salomon 2012 - fråga!
Tjena!

Var inne och monterade bindningar på mina 2012 och var helt säker på att jag skulle mittmontera dom tills jag kom dit. Killen i verkstaden sa att jag absolut inte skulle mittmontera dem då det skulle förstöra åk-egenskaperna på skidan.

Men i videon här så säger killen i filmen att man ska mittmontera för bästa prestanda.

Det blev så att jag monterade ca 5 cm bakom mitt.

Har han i verkstaden rätt eller har jag begått ett misstag?

Ska upp till Åre på lördag så då får jag ju testa, men lär inte få veta hur de hade varit med mittmontering.

För övrigt så åker jag 60% park och 40% puder.

Vad tror ni?

Salomon 2012 - fråga!
Ja vem vet bäst, killen i butiken du var i eller Mike D???

Jaja monteringen är ju gjord nu, så bara intala dig själv att du har monterat på det rätta stället ;)

Senast ändrad:
Salomon 2012 - fråga!
5 cm bakom mitt är väldigt långt bak känns det som. jag monterade mina 1 cm framför progressive stance. på 2012:an ligger mittmitt 1 cm framför det främre sträcket och där monterade jag mina. är HUR nöjd som hellst med dom kan jag säga. hade det vart mina skidor hade jag faktiskt monterat om dom... men det är ju upp till dig att testa och se hur du vill ha det!

Salomon 2012 - fråga!
Tja, tänkte bara ta och låna tråden lite... Jag ska montera mina bindningar (2012:s) nu innan vi åker till laax (påsklovet). Jag har bestämt mig för att mittmontera eftersom det är vad "alla" rekommenderar här, på ns och framför allt Mike Douglas... Det jag undrar då är om ni/dem/han syftar på det främre sträcket (progressive stance) eller som fiddeponken säger, någon cm framför? Känns som det borde vara progressive sträcket som folk syftar på när dem säger mittmonterat, eller?

Salomon 2012 - fråga!
Nya Pocket Rocket, nice! 5cm blev nog en smula långt bak, 2 hade nog räckt men...

Salomon 2012 - fråga!
Rydellarn sa:
Tja, tänkte bara ta och låna tråden lite... Jag ska montera mina bindningar (2012:s) nu innan vi åker till laax (påsklovet). Jag har bestämt mig för att mittmontera eftersom det är vad "alla" rekommenderar här, på ns och framför allt Mike Douglas... Det jag undrar då är om ni/dem/han syftar på det främre sträcket (progressive stance) eller som fiddeponken säger, någon cm framför? Känns som det borde vara progressive sträcket som folk syftar på när dem säger mittmonterat, eller?
Jag trodde också att progressive va mitt men det är det inte. om du tittar noga på mike videon så ser du att den skidan har bara ett sträck om jag intemissminner mig som heter "ski center" vilket skidorna du och jag har köpt inte har! därför monterade jag mina helt mitt vilket ligger 1 cm framför progressive stance och skulle aldrig välja att göra något annat :)

Tillbaka
Topp