Salomon, Dynastar och K2

Mackke

Ny medlem
Salomon, Dynastar och K2
Tjo allesammans!

Har varit o checkat in alpingaraget idag och hittade några schyssta skidor.

Dom ena var Salomon Lab med någon bindning som försäljaren tyckte var helt okej.
Dom andra var ett par Dynastar Phil Dion med Look bindningar som jag har förstått här riktigt bra!

Salomon skidorna gick lös på 3950kr inklusive binding!
Dynastar skidorna gick lös på 4200kr inklusive bindning!

Båda skidorna är förra årets modell om jag har förstått allt rätt.

Har också tittat på K2 Seth vicious och K2 fujative.

jag tycker om att åka både pist, offpist och park så jag vill att skidorna ska vara ganska allround.

Vilka skidor av dom som jag har nämn ovan tycker ni jag ska köpa?

Tack på förhand! / Mackke

Salomon, Dynastar och K2
helt klart K2 seth lr salomon lab beroende på vilken Lab det är.. men du ska veta att personalen på alpingaraget har bra grym koll så du kan nog bestämma dig genom att gå ner och ha en dialog med dem.. Vad tar de för seth föresten??

Senast ändrad:
Salomon, Dynastar och K2
aah.. de e sant! Men om man kollar runt lite på te.x sport-conrad så har dom sjukt mycket bättre priser än vad alpingaraget har!

Vad var de de tog, har för mig att de va 30% eller 50% på orginalpriset inklusive bindning så de e väl inte allt för dyrt iaf!

Salomon, Dynastar och K2
Dissa Garaget, så jäkla kunniga är de inte, och de skidor de har är inte bra. Fjolårsmodeller som sagt, och de utbud de kommer få är inte så kul att välja något ur. Beställ ifrån Sport-Conrad istället, du tjänar 2000:- och får årets istället för fjolårsmodeller!

Salomon, Dynastar och K2
Carled:

Ja vad bra.. Äntligen en till som inte förstår varför man ska handla i butik för. Detta internet handlade kommer sluta med att alla skidbutiker kommer stänga och hur ska man då kunna kolla på skidor? På internet? Jag vill iaf klämma, känna, diskutera med en kunnig person om skidor.

Vad menar du med att personalen inte är kunnig? Skulle tro att ALLA där med väldigt få undantag har betydligt mer skid dagar i benen än du kommer någonsin få. Tex Måns fd landslag åkare i Telis landslaget, Johan Enström en av Sveriges bästa skidåkare när friåkningen slog igen, Jana Lindqvist med massa topp placeringar i tävlingar filmar med Sweposse, Hanna Ovin filmat med Sweposse. Räcker det som exempel??

Vad då inte bra skidor? Vad vill du ha för skidor i så fall då då?? Dom får ju in nästa års skidor lika tidigt som alla andra butiker i Sverige.

Hasse

Salomon, Dynastar och K2
Hasse sa:
Carled:
Ja vad bra.. Äntligen en till som inte förstår varför man ska handla i butik för. Detta internet handlade kommer sluta med att alla skidbutiker kommer stänga och hur ska man då kunna kolla på skidor? På internet? Jag vill iaf klämma, känna, diskutera med en kunnig person om skidor.
det här är bara skitsnack som sprids av skidaffärer pga att dom är rädda för konkurensen på internet. det är bara att aceptera att internet är här för att stanna och att det för många många bra saker med sig. bakåtsträvare är det som kommer få stänga. fenomenet internet går inte att sätta sig emot.

själv så handlar jag massor på internet. allt från mobiltelefoner, kameror, datorer, böcker, biljetter, kläder m.m. och vad jag vet så har inte alla elektronikaffärer och klädaffärer fått slå igen.

om nu dom stackars butikerna förlorar pga att folk köper sina skidor på nätet så borde dom kanske tänka om och se en marknad som sport-conrad ger dom. t.ex. kanske satsa mer på service av skidor, montering, hyra m.m. som det är nu så är vissa butiker bittra och vägrar hjälpa kunder som köpt sin utrustning på andra ställen än deras butik. detta är bara bitterhet och girighet. en affär som t.ex. tar mer för att montera ett par sport-conrad skidor/bindningar än sina "egna" skulle jag ALDRIG mer besöka.

till er som arbetar i skidaffärer i sverige, sluta va så jävla bittra över sport-conrad och se möjligheterna istället. kanske ett sammarbete med sport-conrad så att skidorna skickas direkt till er affär och där ni får montera bindningarna? ett sånt alternativ skulle jag tycka va bra. då slipper jag springa till posten, hämta ut sakerna, springa med dom till er affär för montering och sedan komma tillbaka för att hämta dom. istället skulle jag bara behöva beställa på nätet och sen komma och hämta dom hos er klara för att ut och åkas med. det är bara EN idé på vad man kan göra.

over and out...

Salomon, Dynastar och K2
Jag har och jobbar i butik. Först i SVerige och nu i Alperna. Jag är inte bitter över det. Det jag är bitter över är att folk kan komma och stå och prata och diskuter skidor i 1 timme för att veckn efter komma ner och vilja ha bindningen monterat på den skidan jag har rekomendera för dom. Då är jag bitter för då hade jag kunnat gjort nåt vettigt i stället! Nu säljer inte Sport-Conrad mer än ca 300 par till Sverige så det är ingen fara. Faran är väl om du inte kan få känna och så vidare på en produkt. Förstår du hur jag menar? Och agenturerna är nog mer rädda än butikerna skulle jag tro.

Sen så är ju som jag har skrivit i andra inlägg att Friåknings skidor och Jibbskidor är en sjukt liten del av alla skidförsäljning.

Sen så finns det exempel på branscher som har sagt ifrån med internet handel. För ett par år sedan så startades en internet affär som sålde windsurfing grejor. Där slutade det med att importören sade ifrån att om dom inte slutade så skulle dom sluta handla med dom. Men som sagt det är en så liten del iaf som handlar på nätet när det gäller skidor. Och skidor är så betydligt mycket större än windsurf.

Sen så shoppar jag oxå på nätet. Tycker det är grymt. Enda som är problemet oftast så är det reklamationerna tyvärr. Där ligger Burton grymt på plus i och med att du kan reklamera dina saker vart du vil i världen. (som har någon som säljer såklart)

Sen så ska vi inte diskutera detta här iofs. Finns massa med sådana trådar.

Senast ändrad:
Salomon, Dynastar och K2
Okej okej, tack alla för svaren!

Jag tycker de skulle kännas skönt att handla på t.ex garaget för att det går snabbt och det är enkelt och om någonting går sönder så är de bara o åka dit med skiten.
Men sport conrads priser lockar som sagt också..
för det första, är det säkert att handla på Sport Conrad? Hur är servicen? Vad händer om någonting går sönder tex..?

Tacksam för svar!

Salomon, Dynastar och K2
A. Det är säkert. Ingen har blivit lurad vad jag vet...
B. Servicen är bra, de svarar snabbt på mail och annat övrigt som är att önska
C. Om någonting pajjar kontaktar du dem och du får då antagligen skida grejerna och får dem sedan reklamerade!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp