Salomon 108 som allround skida?

Carlg123

Medlem
Tjena
Funderar på att köpa ett par Salomon 108 182 lång med Salomon guardian bindning för topptur men vill ändå ha en skida som funkar i pisten också. Jag har provat ett par Nordica enforcer 100 177 långa och älskade dom och undrar hur stor blir skillnaden mellan dessa eftersom jag tyckte om Nordica Enforcer så mycket och om Salomon 108 skulle funka som en skida för både topptur men även använda i pisten på skidresor? Ha i åtanke att jag inte är jätte petig eller värsta proffset i backen:)

Jag kör på rocker2:an 108. Helnöjd med skidan! har kört den såväl som i pisten i åre och sälen samt pudriga Val´d och champoluc. Lekfull skida som man kan studsa runt i lössnö med, samtidigt som det går att trycka sköna carvingsvängar i pisten. Jag tycker att den går otroligt fint i pisten särskilt när det blir moddigt och uppkört, den liksom sväljer bra och känns alltid stabil. Jag är ingen skidexpertexpert själv och kan inte så värst mycket om toppturer men jag är mycket nöjd med skidan i sin helhet, över hela berget!
Kolla in den här videon:

Gött tack för svaret! Har du gått någon topptur med skidorna? Skulle va gött och veta tänker använda dom som en toppturs skida nämligen :)

Hej, har toppturat med Rocker2 108 och guardian bindning. Funkar bra men inte världens lättaste utrustning. Tungt om du skall gå mycket.

Tillbaka
Topp