salomon eller inte?

mmaria

Ny medlem
salomon eller inte?
Ska skaffa helt ny utrustning för en hel säsong i val thorens i vinter.
Har kontakter på salomon o kan då köpa välidgt billigt, men problemet e att ja inte har tid o möjlighet att provåka.. Undrar därför om någon har åkt på salomons brädor förr, o har något positivt eller negativt att säga om dem?

salomon eller inte?
jag tycker dom är sjukt bra har kört på det dom senare vintrarna
jag kör på en era den funkar perfekt för mig.

negativa är väl att det är ett skidmärke det drar ju ner dopehets faktorn rejält men varför va dope när man ändå beter sig som en clown

ha det bäst

salomon eller inte?
Jag åker Salomon och det gjorde mitt ex med. och vi är grymt nökda med dem. Man få mycket för pengarna.

Jag har en rätt fet för Lössnö åkning och den funkar som fan i alla fören. helt underbar.
Exet hade en "vanlig" bräda och den gick skitfint den med.

Får du bra pris på dem så köp. Man kan göra massa för pengarna du sparar. och de kommer funka skitbra.

Linkan

salomon eller inte?
salomon gör bra grejjer...

se till att köpa både boots, bindningar och bräda då från Salomon så får du perfekt passform..

peace /K

salomon eller inte?
Tja,
Absolut kan man handla Salomon. Salomon Ivy kom top 5 i TSW:s test 2004. Det är en bräda mer åt freestylehållet men väldigt allround. 2004 års modell tyckte TSW:s testtjejjer att den var väldigt bra allround och passade även bra för freeriding. Ivy:n är dock utvecklad sedan dess och jag vet dock inte om de försök behålla samma karaktärsdrag.

Ride on,

salomon eller inte?
Tjaba !
Salomon känns helt rätt nära gäller brädor !
du lär ju INTE plocka en DB om du ska till val thorens, som nåt joon skrev ! inte en prospect heller för den delen. finns inte så mycke park där..

måste säga att Ivyn känns väldigt het ! vet ju dock inte om du ska glida off eller inpist ? skulle säga att ganska mycke hänger på de.
Men Ivyn är ju som nån skrev grym allround bräda, själv testat den vid några tillfällen och måste säga att den håller klass!

Sen det som är viktigaste är väl att du plockar en "relay" bindning fån salomon !
Gaalet skön ! den är ny för i år med helt ny teknik ! bygger på vajrar vid kappan å lite sånt, lite småknepigt att förklara.
Fick chansen att testa den förra året å de blev ju lätt den första uppgraderingen i år !

seya !

salomon eller inte?
vad gäller db era så kör jag på den nu och är sjukt nöjd den funkar till allt men beror ju helt på din vikt och åkstil

forecast eran är riktigt allround den med

ivy eran är en grym tjej bräda

ska du ha en ren puderbräda så är salomon burner helt brutal men kräver lite styrka och
gröt till frukost

så relay bindningarna är grymma?kör på spx pro nu och är nöjd med dom

salomon eller inte?
Har gjort 30 dagar i Salomons Relay XLT-bindningar denna säsong, och de är det skönaste av allt jag kört. Dock ser de rejält slitna ut efter dessa dagar... var lite rädd om dem.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp