Salomon era!!!

davsicum

Ny medlem
Salomon era!!!
Har tänkt att köpa mig en nya bräda!Behöver en bra allroundbräda då jag åker allt!Stenhårdapister, lössnö,offpist å park.Har hört att salomon era ändrar hårdhet och styvhet beronde på vad man åker??Nån som kan bekräfta detta och rekomendera denna bräda?eller nån annan bra allroundbräda?

Mvh David

Salomon era!!!
ERA systemet är en "balk" som ligger inne i brädan, den ger styvhet mellan bindningarna men inte i nos och tail, den paverkar oxa vridstyvheten i brädan. Ska enligt dem göra att du far mer kantgrepp under längre tid.
det gör dock att brädorna ser lite udda ut, har aldrig testkört dem men de kan säkert vara bra. Att de skulle ha nagot hitech stuff som reglerar brädans styvhet efter vad du aker pa är inte troligt.

Angaende bindningar sa har jag inte helller kört med drake, jag kör burton bindningar av anledningen av toecap och att reservdelar finns i varje liten skidort.

Att rekomendera en bräda till dig är svart da jag inte vet hur mycket, var och hur du aker. Men om du ligger i prisklassen för ERA brädorna har du en hel del att välja pa.

Salomon era!!!
okok, så den är styv mellan bindningarna å mjuk i nos å tail???men det borde innebära att den funkar bra för både carving i backen och för att jibba med då lr???
har du några andra bra allroundbrädor att rekomendera i den prisklassen?jag ska åka hela nästa säsong och åker allt,framföraltt carving och puder men även park.jag är ganska lätt å liten till storleken =)

Vilken burton bindning kör du med?har dom nån bra allroundbindning med toecap lr?gärna med styva bakkappor!

Salomon era!!!
tanken är att den ska vara bra över allt pa berget.

Allmountain brädor i 5-6000kr klassen finns det mängder av, det bästa är o du kan prova lite olika innan du köper (ska du sässonga i österrike sa handla där nere, finns större test möjligheter och bättre priser). Burton har tex triumph, raven, costum, lite olika men alla bra brädor. Finns mängder att välja pa, testa nagra olika.

Jag har själv C60 carbon bindningar och de är hur sköna som helst, framförallt den gelé fylda tungan gör dem superbekväma samtidigt som de är stabila. De är dock inte sa roliga att reparera da de maste plockas isär, men det händer inte för ofta.

Salomon era!!!
vad är skillnaden på burtons nya modeller med toecap??vilken ska man rikta in sig på om man vill ha en hård bindning med snabb respons och åker väldigt allround??

Salomon era!!!
Salomon Era är en grymt bra bräda! körde på en sån förra säsongen.. å de va det bästa jag åkt på då.. nu kör jag david benedeks era modell..

det tar nån dag eller två innan man vänjer sig den är lite annorlunda men den är helt grym i pisten å den funkar lika bra i parken..

köp köp köp :)

angående toestrapen på burton bindningarna så är dne ju bara så sjukt jobbig å spänna på.. annars ufnkar den väl

Salomon era!!!
såg att david benedeks era är 155cm stämmer d?lr finns den i fler längder?det känns juh annars lite väl kort......
är den mkt hårdare, den vanliga eran?

Salomon era!!!
155.5 cm Trodde också den skulle kännas kort men icke. Känns ungefär lika stabil som en "normal" 160-162 cm. Den vanliga eran känns lite hårdare...

Salomon era!!!
era i all ära!Kört på era dom 2 senaste vintrarna och lär fortsätta göra det.det är den skönaste brädan jag kört på.funkar till precis allt.

har provkört alla era modellerna jag med och jag gillar vanliga eran bäst alldeles lagom styv men db eran är anningen mer jibb vänlig.

ska du ha en era så ska du ha spxpro eller spx7 bindningarna dom är helt grymt goa

så inhandla en era och njut

peace!

Salomon era!!!
har precis investerat i en salomon era ivy, med pro x bindningar, förra årets modell för 4500, tvad tycker ni om priset? hoppas den är kanoners o köra på! lite läskigt o köpa grejer utan o testköra. menmen, alla jag pratat med har sagt att det är en bra bräda, det är vell sånt som märks.

nu står den på rummet o håller på o göra mig tokig varje dag, snön måste komma snart!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp