Salomon essential hjälm+goggles?

• Trådstartare Trådstartare s-w
  • Start datum Start datum

s-w

Ny medlem
halloj!

Jag har ett stort problem med min hjälm (salomon essential). Problemet är att jag inte finner några goggles som passar till hjälmen (det blir en stor glipa mellan hjälmen och gogglesen.

B000AQ9H8K.01-A2RS6Z4HKBA2G7._AA280_SCLZZZZZZZ_.jpg

Nu kommer säkert många säga att jag skall ta med hjämen till en affär och testa ut ett par som passar. Men saken är denna att min hjälm befinner sig på mitt landställe, och jag kommer inte ha tillgång till hjälmen innan nästa skidtillfälle. så det är inget alternativ tyvär =/

Dom modeller jag har testat är Oakley A-frame och Oalkey Wisdom. Så nu söker jag lite tips från någon som har erfarenhet av passande brillor till Essential hjälmen.

Tack på förhand //s-w

Senast ändrad:
Svin som man är så bryter jag nu mot en av forum reglerna =/
Ledsen över detta!

Senast ändrad:
jag har precis samma problem , det inte bara ser fult ut utan det blåser även rätt genom och man blir svinkall i pannan! så mandet är typ bättre att åka med dom uppfällda elle va man säger. snälla hjälp

jag har precis samma problem , det inte bara ser fult ut utan det blåser även rätt genom och man blir svinkall i pannan! så mandet är typ bättre att åka med dom uppfällda elle va man säger. snälla hjälp

då blir det inte lätt, det bästa är ju faktiskt att dra till något ställe som har mycket goggles och testa med hjälmen.

testa även dina polares goggles och kolla om dom passar.

Ja kör me ett par scott, de funkar bra:) annars, prova me en likadan hjälm i affären:)

Ekdahl - Jo jag testade mina polares Aframe och Wisdom, men inget av dom passade, tyvär :/

R_emil - Jo, har funderat på om crowbar passar, tycker de ser så ut iaf.

Men de får antagligen bli att kanske testa hjälmen i affär med deras goggle sortiment. Smart tänkt salomon92, hade inte tänkt tanken äns :)

Eller alternativt skjuta upp köpandet och istället ta med hjälmen till närmaste affär när jag får fatt den :)

tackar så mycket för svaren!

Tillbaka
Topp