Salomon Lord- 10

FFrank

Ny medlem
Salomon Lord- 10

Hej
Jag har hört att föregångaren till denna (Salomon Lord- 09) har varit mycket bra freestyle skida, så nu tänkte jag höra runt, hur det var med den nya modellen.
Jag vet att det är tidigt in i säsongen men kanske är det någon som hunnit testa dem, eller vet någonting om dem.

tack på förhand!

Salomon Lord- 10
Nej det är ingen parkskida, inte heller nån offpistskida. Funkar nog bäst i pist av dom tre kriterierna, men har inte åkt den så vet inte hur bra den går där.

Salomon Lord- 10
Lord -09 funkar klockrent i pisten, funkar i park men kanske inte att rekommendera. har dock inte hunnit testa puder med dom än men det ska göras så småning om!

/Helsing

Salomon Lord- 10
FFrank sa:
har hört av andra att även dem även ska vara bra i pudersnö.
och jag har hört av andra att rena pisträsers är bra i puder, det betyder inte att det är sant.

Sanningen är denna, har du inga tidigare erfarenheter från breda skidor så kommer du säkert tycka att dom fungerar jättebra i offpisten. Men det är en jäkla skillnad på ett par skidor under 90mm i midjan och ett par som måttar in på 100mm+ när det är lössnö. Testa inget bredare och du kommer hålla dig nöjd, testa något riktigt utanför pisten och du kommer ångra att du inte tog bredare skidor.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp