Salomon Lord- 10

FFrank

Ny medlem
Salomon Lord- 10

Hej
Jag har hört att föregångaren till denna (Salomon Lord- 09) har varit mycket bra freestyle skida, så nu tänkte jag höra runt, hur det var med den nya modellen.
Jag vet att det är tidigt in i säsongen men kanske är det någon som hunnit testa dem, eller vet någonting om dem.

tack på förhand!

Salomon Lord- 10
Nej det är ingen parkskida, inte heller nån offpistskida. Funkar nog bäst i pist av dom tre kriterierna, men har inte åkt den så vet inte hur bra den går där.

Salomon Lord- 10
Lord -09 funkar klockrent i pisten, funkar i park men kanske inte att rekommendera. har dock inte hunnit testa puder med dom än men det ska göras så småning om!

/Helsing

Salomon Lord- 10
FFrank sa:
har hört av andra att även dem även ska vara bra i pudersnö.
och jag har hört av andra att rena pisträsers är bra i puder, det betyder inte att det är sant.

Sanningen är denna, har du inga tidigare erfarenheter från breda skidor så kommer du säkert tycka att dom fungerar jättebra i offpisten. Men det är en jäkla skillnad på ett par skidor under 90mm i midjan och ett par som måttar in på 100mm+ när det är lössnö. Testa inget bredare och du kommer hålla dig nöjd, testa något riktigt utanför pisten och du kommer ångra att du inte tog bredare skidor.

Tillbaka
Topp