Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon QST 106 (2020) vs Black Crows Atris (2020)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="connykent" data-source="post: 1193135" data-attributes="member: 162885"><p>Ska köpa någon av ovanstående skidor tillsammans med en shiftbindning. Men jag vet inte vilken av skidorna. Gillar ganska många olika typer av åkning, men framförallt prioriteras:</p><p>Bra bigmountainegenskaper, dvs kunna droppa klippor och ha stabilitet i högre farter.</p><p>Snabbhet från kant till kant och att de ska vara lätta att "slänga runt", gillar nämligen kortsväng och att enkelt kunna manövrera skidan i tight terräng.</p><p>Kör också en del puckel, så det är någonting som är värt att ta hänsyn till.</p><p>Sen vill man såklart som alltid ha bra grepp, flyt i puder, lekfullhet osv. Andra egenskaper som gör en skida "bra" helt enkelt.</p><p></p><p>Bomba mig med info om skidorna och vilken ni tror skulle passa bäst. Skillnader/likheter och kanske egna erfarenheter av dem. Tack på förhand!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="connykent, post: 1193135, member: 162885"] Ska köpa någon av ovanstående skidor tillsammans med en shiftbindning. Men jag vet inte vilken av skidorna. Gillar ganska många olika typer av åkning, men framförallt prioriteras: Bra bigmountainegenskaper, dvs kunna droppa klippor och ha stabilitet i högre farter. Snabbhet från kant till kant och att de ska vara lätta att "slänga runt", gillar nämligen kortsväng och att enkelt kunna manövrera skidan i tight terräng. Kör också en del puckel, så det är någonting som är värt att ta hänsyn till. Sen vill man såklart som alltid ha bra grepp, flyt i puder, lekfullhet osv. Andra egenskaper som gör en skida "bra" helt enkelt. Bomba mig med info om skidorna och vilken ni tror skulle passa bäst. Skillnader/likheter och kanske egna erfarenheter av dem. Tack på förhand! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon QST 106 (2020) vs Black Crows Atris (2020)
Tillbaka
Topp