Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon QST 106 (2020) vs Black Crows Atris (2020)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndersWingqvist" data-source="post: 1193138" data-attributes="member: 161736"><p>Hej! Kul att du kikar på nya skidor! I ärlighetens namn så söker du ju det där som många andra gör - en skida som typ klarar allt. En del av egenskaperna som du nämner och som du önskar av din skida står dock i lite motsats till varandra som jag ser det. Jag tänker på att du exempelvis vill ha stabilitet i hög fart, samtidigt snabbhet från kant till kant för att du gillar kortsväng och att du vill köra puckel och puder. Kortsväng tänker jag tight radie, smal midja och korta skidor, stabilitet tänker jag lite längre radie, bredare midja och längre skidor, puckel tänker jag rak, smal skida som är lätt att sladda och puder tänker jag lång, bred skida som flyter.</p><p>MED detta sagt... de två skidorna som du kikar på är sjukt bra moderna friåkningsskidor som är duktiga på mycket! Utifrån våra testare, som allesammans har säsongat och tävlat, så är Black Crows deras favorit och de säger ju att det är en skida som svarar, vilket alltså betyder att de med god teknik lägger rejält med kraft i skidan. Så jag tycker att du ska fundera på vad du prioriterar mest av alla de saker som du listar, om valet är mellan just dessa två skidor tänker jag att de är ganska lika men att Atris troligen är aningens stabilare, medan Salmon QST troligen upplevs lite mer lättåkt och lekfull... det bästa är så klart om du kan testa själv! Skidtestardagarna i nov-dec är ju tex en möjlighet att köra lite olika skidor och känna på hur de är just för din åkning.</p><p></p><p>Och blir du förvirrad: köp de som du tycker är snyggast. Snygga grejer är bättre grejer. I detta fallet kikar du på två kvalitetsskidor och då kan designen få fälla avgörandet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndersWingqvist, post: 1193138, member: 161736"] Hej! Kul att du kikar på nya skidor! I ärlighetens namn så söker du ju det där som många andra gör - en skida som typ klarar allt. En del av egenskaperna som du nämner och som du önskar av din skida står dock i lite motsats till varandra som jag ser det. Jag tänker på att du exempelvis vill ha stabilitet i hög fart, samtidigt snabbhet från kant till kant för att du gillar kortsväng och att du vill köra puckel och puder. Kortsväng tänker jag tight radie, smal midja och korta skidor, stabilitet tänker jag lite längre radie, bredare midja och längre skidor, puckel tänker jag rak, smal skida som är lätt att sladda och puder tänker jag lång, bred skida som flyter. MED detta sagt... de två skidorna som du kikar på är sjukt bra moderna friåkningsskidor som är duktiga på mycket! Utifrån våra testare, som allesammans har säsongat och tävlat, så är Black Crows deras favorit och de säger ju att det är en skida som svarar, vilket alltså betyder att de med god teknik lägger rejält med kraft i skidan. Så jag tycker att du ska fundera på vad du prioriterar mest av alla de saker som du listar, om valet är mellan just dessa två skidor tänker jag att de är ganska lika men att Atris troligen är aningens stabilare, medan Salmon QST troligen upplevs lite mer lättåkt och lekfull... det bästa är så klart om du kan testa själv! Skidtestardagarna i nov-dec är ju tex en möjlighet att köra lite olika skidor och känna på hur de är just för din åkning. Och blir du förvirrad: köp de som du tycker är snyggast. Snygga grejer är bättre grejer. I detta fallet kikar du på två kvalitetsskidor och då kan designen få fälla avgörandet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon QST 106 (2020) vs Black Crows Atris (2020)
Tillbaka
Topp