Salomon QST 106 i park?

KalleBexelius

Ny medlem
Tjena! Är det någon som har testat qst 106 i park? Jag som 175 cm lång funderar på att köpa ett par i 174, men är osäker på om de kommer funka i parken. Jag söker en all-mountainskida med twin rocker som går att åka fort på, men vågar inte riktigt slita mig från möjligheten att åka park. Kanske lite long shot, men det kan ju vara värt att fråga. Om du inte har testat dem i parken så får du mer än gärna komma med andra synpunkter om skidorna:)

Tack på förhand!

VickeLang

Medlem
Ska du åka park finns det bättre skidor. Klart de funkar, men är långt ifrån optimalt. Ett par nordica soul rider eller faction candide hade ju funkat bättre i park men du tappar ju fartstabilitet i dom.

Josefsson91

Ny medlem
Prodigy serien från faction är det ju många av deras egna åkare som mountar bindningen närmare center(ish-4) och kör med som freestyle skida o då både all-mountain och park. Så kanske ett par prodigy 3.0 som är 104mm under fot?

KalleBexelius

Ny medlem
Prodigy serien från faction är det ju många av deras egna åkare som mountar bindningen närmare center(ish-4) och kör med som freestyle skida o då både all-mountain och park. Så kanske ett par prodigy 3.0 som är 104mm under fot?
Jag har kollat på dem och är riktigt sugen att köpa faktiskt! Vet du hur de står sig i hög fart i pisten? Om jag ska vara realistisk så brukar det bli ganska många isiga dagar i backen...

Marboh

Medlem
Du har ju inte tokmycket tailrocker med qst. Sjukt rolig skida som tar dig till många ställen men parken är nog lite utav en stretch😅
årets modell verkar ha mer än tidigare. Om det är nog för parken är jag osäker på.
finns nån bild här.

Tringen

Ny medlem
Allt går , men skulle satsa på ben c 100 istället om jag vore dig... riktiga brätten på en skida som du åker överallt med. Atomic ben c 100

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp