Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Qst 106 Völkl 100eight
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1092033" data-attributes="member: 99032"><p>Du behöver slipa en aning på din ironiindikator! Men för att du inte ska behöva känna dig kränkt (igen) ska jag förtydliga mig. Du är inte efter en skida som kan göra alllt, för det finns ingen sån. Det du är ute efter är den för dig bästa kompromissen mellan de egenskaper just du värderar högst för de typer av åkning du vill ägna dig åt. </p><p></p><p>Längre ner i tråden smög du in att du har kört S3 i många år. För att få bättre hjälp hade du kunnat berätta det redan från början samt tala om vilka egenskaper du sökte som inte S3:orna uppfyller, vilket du också sedemera bidrog med. Lättare säger du, hur mycket lättare, var är din viktgräns? Mer inriktade mot puderhållet, hur mycket mer? På bekostnad av vad? O.s.v...</p><p></p><p>Du har ju redan i rubriken inriktat dig mot två modeller. Jag tror att vilken som helst av dessa skulle funka fint för vad du letar efter. Köp av en och åk så mycket som möjligt är ett av mina råd. I den klass du botaniserar finns otaliga alternativ, var och en med sina egenskaper, men den som gör allt, den finnns inte. Sick Day 110:an som länkades är inte heller ett dåligt val, fler prisvärda begagnade alternativ dyker upp med jämna mellanrum på köp & sälj här. Begagnat, det är mitt andra råd. Finns mången peng att spara på begagnat= möjlighet att ha flera par för olika ändamål. Det är mitt tredje råd.</p><p></p><p>Än så länge i tråden är det oklart hur du är utrustad på pjäxfronten? Att se till att du har friska pjux som framförallt inte är för stora utan sitter ordentligt på foten med stöd och flex som det ska är i regel den bästa utgångspunkten. Det är mitt fjärde råd.</p><p></p><p>Slutligen, du verkar luta åt 100Eight på Bittl, kanon, klipp dem och du blir säkert mer än nöjd efter att ha åkt in dig på dem. Om de inte flyter i puder så kör du för sakta, det gäller S3:orna också. Se som sagt bara till att du har bra grejor på fötterna, och ännu viktigare, så har du väl redan utrustat dig med, och tränat på att använda tranceiver, spade och sond för dina offpistrepor och heliskiäventyr?!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1092033, member: 99032"] Du behöver slipa en aning på din ironiindikator! Men för att du inte ska behöva känna dig kränkt (igen) ska jag förtydliga mig. Du är inte efter en skida som kan göra alllt, för det finns ingen sån. Det du är ute efter är den för dig bästa kompromissen mellan de egenskaper just du värderar högst för de typer av åkning du vill ägna dig åt. Längre ner i tråden smög du in att du har kört S3 i många år. För att få bättre hjälp hade du kunnat berätta det redan från början samt tala om vilka egenskaper du sökte som inte S3:orna uppfyller, vilket du också sedemera bidrog med. Lättare säger du, hur mycket lättare, var är din viktgräns? Mer inriktade mot puderhållet, hur mycket mer? På bekostnad av vad? O.s.v... Du har ju redan i rubriken inriktat dig mot två modeller. Jag tror att vilken som helst av dessa skulle funka fint för vad du letar efter. Köp av en och åk så mycket som möjligt är ett av mina råd. I den klass du botaniserar finns otaliga alternativ, var och en med sina egenskaper, men den som gör allt, den finnns inte. Sick Day 110:an som länkades är inte heller ett dåligt val, fler prisvärda begagnade alternativ dyker upp med jämna mellanrum på köp & sälj här. Begagnat, det är mitt andra råd. Finns mången peng att spara på begagnat= möjlighet att ha flera par för olika ändamål. Det är mitt tredje råd. Än så länge i tråden är det oklart hur du är utrustad på pjäxfronten? Att se till att du har friska pjux som framförallt inte är för stora utan sitter ordentligt på foten med stöd och flex som det ska är i regel den bästa utgångspunkten. Det är mitt fjärde råd. Slutligen, du verkar luta åt 100Eight på Bittl, kanon, klipp dem och du blir säkert mer än nöjd efter att ha åkt in dig på dem. Om de inte flyter i puder så kör du för sakta, det gäller S3:orna också. Se som sagt bara till att du har bra grejor på fötterna, och ännu viktigare, så har du väl redan utrustat dig med, och tränat på att använda tranceiver, spade och sond för dina offpistrepor och heliskiäventyr?! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Qst 106 Völkl 100eight
Tillbaka
Topp