Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon QST 92/99 eller motsvarande
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Eskas" data-source="post: 1199715" data-attributes="member: 39743"><p>Jag åker själv på 18/19 QST 99 188cm. Är själv 186cm/90kg. Jag har utöver mina QST 99 ett par Atomic Vantage X 80 som jag använder när jag "vet" att jag "bara" ska åka pist, men oftast kör jag med mina QST 99. Merparten av åkningen görs i Åre, dvs det är större chans att man vinner på bingolotto utan att köpt någon bricka än att få åka mer än 20 cm puder. Åker 25-30 dagar/år.</p><p></p><p>Jag gillar mina QST 99, det är en stabil, rolig och lättåkt skida som fungerar till mycket. Slush, Åre-puder, skogsåkning, baksidan ... och lägga upp på skär i pisten ... och om jag koncentrerar mig får jag fast dem rätt bra där det är hård/isigt också. QST-serien är inte några skidor med metallinlägg, vilket gör att de inte är de mest vridstyva i segmentet. Med 99 mm under foten tar det en liten stund att få upp skidan på skär, men väl där känns den väldigt trygg och stabil tycker jag.</p><p></p><p>Som jag förstår det är QST 92 uppdaterad till i år och har samma konstruktion som QST 99. Ifjol saknade QST 92 förstärkningen med basalt, vilket gjorde den mindre vridstyv än QST 99 och då gick den bort för mig. Jag uppfattar det som att du "bara" ska ha en skida för all typ av åkning. I så fall skulle jag satsa på ett par QST 92. De blir lite snabbare att få upp den på kant och du kommer ändå att kunna få bra flyt på sidan av pisten pga skidans rockerprofil. Tror 169cm är en bra längd för dig 177 kan nog funka också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eskas, post: 1199715, member: 39743"] Jag åker själv på 18/19 QST 99 188cm. Är själv 186cm/90kg. Jag har utöver mina QST 99 ett par Atomic Vantage X 80 som jag använder när jag "vet" att jag "bara" ska åka pist, men oftast kör jag med mina QST 99. Merparten av åkningen görs i Åre, dvs det är större chans att man vinner på bingolotto utan att köpt någon bricka än att få åka mer än 20 cm puder. Åker 25-30 dagar/år. Jag gillar mina QST 99, det är en stabil, rolig och lättåkt skida som fungerar till mycket. Slush, Åre-puder, skogsåkning, baksidan ... och lägga upp på skär i pisten ... och om jag koncentrerar mig får jag fast dem rätt bra där det är hård/isigt också. QST-serien är inte några skidor med metallinlägg, vilket gör att de inte är de mest vridstyva i segmentet. Med 99 mm under foten tar det en liten stund att få upp skidan på skär, men väl där känns den väldigt trygg och stabil tycker jag. Som jag förstår det är QST 92 uppdaterad till i år och har samma konstruktion som QST 99. Ifjol saknade QST 92 förstärkningen med basalt, vilket gjorde den mindre vridstyv än QST 99 och då gick den bort för mig. Jag uppfattar det som att du "bara" ska ha en skida för all typ av åkning. I så fall skulle jag satsa på ett par QST 92. De blir lite snabbare att få upp den på kant och du kommer ändå att kunna få bra flyt på sidan av pisten pga skidans rockerprofil. Tror 169cm är en bra längd för dig 177 kan nog funka också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon QST 92/99 eller motsvarande
Tillbaka
Topp