Salomon Qst Pro 130 17/18

lillishard

Medlem
Tjena
Funderar på nya pjäxor

Fråga, funkar dessa pjäxor både i tech och alpinbindningar?

Någon annan åsikt om dessa?

QST Pro 130 TR funkar så vitt jag har kunnat bedöma i techbindningar, hybridbindingar (Marker Kingping, Fritschi Tecton), rambindningar och i WTR och MNC-certifierade alpinbindningar.Jag arbetar med en artikel om just detta och andra, liknande fall, så jag har gjort väldigt mycket research kring det. QST Pro 130 TR funkar INTE i en vanlig alpinbindning, som till exempel de allra flesta hyrbindningarna. Det går dock att köpa till ISO-5355-sulor till dem, och byta.

Tack för svaret.

Eftersom jag inte har en aning om vad WTR och MNC-certifierade alpinbindningar är så kommer mina bindningar här, Marker Jester, Duke och Griffon. Skulle de passa i dessa?

Jag har dom. Årets mod kommer med dubbla uppsättningar sulor, man byter bara tå- och häl-delen, beroende på vilken bindning du ska köra.

lillishard sa:
Tack för svaret.

Eftersom jag inte har en aning om vad WTR och MNC-certifierade alpinbindningar är så kommer mina bindningar här, Marker Jester, Duke och Griffon. Skulle de passa i dessa?
JeppeTh skriver här ovan att de sulor man kan byta med följer med, och i så fall passar i alla dina bindningar.

Med tech-sular passar de i Duke, och med den andra "vanliga sulan" passar de i alla tre, men inte i techbnindningar. Jag har för mig att jag har läst någonstans att Salomon rekommenderar max 8 sulbyten under en pjäxas livstid, de är alltså inte designade för att bytas hela tiden.

Sulan passar i alla marker märkta med ”sole ID” och övrigt nämnda. Även Tyrolia attack 14 AT och tyrolias nya bindning som sitter på supershape skidorna (minns ej namnet)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp