Salomon Rocker2 100

Salomon Rocker2 100
Tjena!

Tänkte höra om någon här på forumet har några erfarenheter av Salomon Rocker2 100 skidorna? Söker ett par allmountain skidor som är ändå något lekfull. Så skulle vilja höra era recensioner på Rocker2 100

Är 181 lång och väger 70 kg. Vill ha ett par skidor som funkar fint i och utanför pisten det är också en bonus om de är något lekfulla.

/Lukas ?

Senast ändrad:
Salomon Rocker2 100
Hej kul att du frågar! Har nyss fått använda mina salomon rocker 2 100 i Vemdalen och som en gåva ifrån gud kom det nysnö och jag fick chansen att testa dom utanför backarna. I backarna är dom ganska svåra att få på kant men när man lyckas och trycka till så får man en vänlig knuff av skidorna. Utanför pisten tycker jag att dom beter sig ungefär som vilka andra skidor med 100 midja som helst ingen större skillnad. Skidorna är kort sagt väldigt lekfulla och man kan verkligen pusha dom hårt i backen och dom fäster bra på is osv. Är också 177 lång 70 kg och kör på 170 längden och tycker det passar lagom men om man hänger mer utanför backarna ska man nog ta något längre. Anledningen till att jag tog dom kortare är för att dom främst är till för att åka på emellan åken på tävlingar och besiktia banan.

Salomon Rocker2 100
Tack för så snabbt svar
Vad tror du om 186? Kommer det bli för långt? Hänger mest i backen men tycker det är fett kul att ge mig iväg lite utanför också. Tänkte att de bli stabilare om de är lite längre men vill ha för långa så det bara blir klumpigt.

Salomon Rocker2 100
lukassslindstrom sa:
Tack för så snabbt svar
Vad tror du om 186? Kommer det bli för långt? Hänger mest i backen men tycker det är fett kul att ge mig iväg lite utanför också. Tänkte att de bli stabilare om de är lite längre men vill ha för långa så det bara blir klumpigt.
Nu vill inte jag komma här och förstöra men jag tror att om du är en rikigt aggresiv åkare som åker mer "seriöst" ska du nog kolla på dom längre annars tror jag dom kortare är roligare att åka på

Salomon Rocker2 100
Hej,

tycker absolut att 186 är rätt längd för dig. Ffa mtp den indragna skärningen och åkningen du tänker dig att ha dem till. Jag tycker inte de är svåra att få upp på kant utan de är i mina ögon rätt rappa. Tack vare konstruktionen så går de bra även på hårdare snö. Kort sagt så kommer du få en väldigt trevlig och lekfull allroundskida för Sverige.

//Jens, tech-rep Salomon/Atomic

Tillbaka
Topp