oskarisaksson
Aktiv medlem
Salomon S/lab X-alp pjäxor helt sönder

Fler som råkat ut för liknande på Salomon/Arcteryx pjäxor?
Skaffade Arcteryx procline carbon förra året och funkade bra förutom plastsulan inne i skon som lossna oavsett vad för lim man använde. Fick däremot aldrig tillbaka dom från den allmänna reklamationen av bakpinnen innan jag drog ner till Chamonix och hade stora problem med Arcteryx kundservice vilket inte ledde nånstans.
Däremot var Höjdmeter i Kiruna som jag köpt pjäxorna från schyssta och fixade ett par 99% likadana fast Salomons så jag slapp köpa nya pjäxor.
Skulle varit surt att behöva köpa nya pjäxor pga att man inte får tillbaka sina pjäxor nångång och sen även behöva montera om alla bindningar om man inte köpte pjäxor med 295mm sulmått...
Tyvärr har dom nu efter bara 1 månads åkning gått av helt i carbonskaftet och likaså ena plasten som övre spännet sitter fast i. Inget hoppande/droppande utan bara normal åkning i offpist och pist. Carbonen i skaftet gick av när jag gjorde stora svängar nerför i riktigt fin vindpackad snö, precis efter carbonen gick sönder slutade det med en crash och en bra bits rullande nerför och när jag då kollade pjäxorna märkte jag även att plastdelen nästan var av och den lossnade helt innan jag sladdat mig nere till dalen igen.
Dålig kvalité?
Lagomt svullen och ont i hälen på foten som pjäxan gick sönder på, blir inge åkning på närmaste dagar...
Väger 69kg utan utrustning så säg 75kg med alla grejer.
Ytterligare en dag man är glad över att ha använt hjälm!
Senast ändrad: