Salomon salomander eller stepchild powder sucks ? Ny setup för rail och park sessong!

wainer

Ny medlem
Salomon salomander eller stepchild powder sucks ? Ny setup för rail och park sessong!
Är cirka 180 lång och väger cirka 60 kilo. Väl i backen så åker jag mestadels ren park men railar lite urban också. Har fastnat för salomomndern och powder sucks brädan men har ingen direkt erfarenhet av varken salomon eller stepchild, vad har ni för erfarenheter av brädorna och vad rekomenderar ni ? Är som sagt väldigt lätt för att vara 180 så brädan ska helst vara mjuk. Andra tips är självklart välkomna gärna med motivering!

Känns spontant som att Joe sextons pro models skulle passa det du beskriver bättre än powder sucks.,.

wainer sa:
Är cirka 180 lång och väger cirka 60 kilo.
hur smal är du människa?

OT: skate banana. it's the number one jibb board :D

Senast ändrad:
Glöm att nå skate banana är "The number one jibb board". Enligt mig är Salomondern den roligare bräda jag åkt på. Istället för allt krångel med massa rocker och olika sidecuts och skit så kör dem på en flatbase med deras equalizer som är så som simpelt de kan bli. Poppar perfekt, flexar perfekt, bra respons överlag och har grym shape.

Av powder sucks och salomonder så säger jag salomonder. Håller med ovan att det är en riktigt rolig bräda att åka med i parken, flatbasen gör att den känns riktigt stabil på railsen. Den är mjuk, men inte övermjuk som andra rena jibb-brädor kan vara.

Kolla även in Academy propaganda, finns i både reverse camber och camber. Åkte på en reverse camber ett par veckor förra året och det var en riktigt rolig parkbräda.
Academy kommer att börja säljas i Sverige i år, vet dock inte vilka återförsäljare.

Roligaste brädan jag haft är utan tvekan Capita Ultrafear. Enkla anledningen till att jag rekommenderar den brädan är att jag tyckte ALLT blev lättare, det måste vara någon magi i den brädan. Brädan var helt sjukt rolig och lättåkt.
Den är inte jättelätt att hitta då det endast är vissa återförsäljare som får sälja den brädan. Junkyard hade den något år vet jag.

Har du cashen så rekommenderar jag den starkt.

http://www.capitasnowboarding.com/snowboards/ultrafear-fk

Okej, är inte Libtech skate bana ganska styv ändå? Vilken längd skulle ni rekomendera? är inne på en 151-152cm bräda. vilka bindningar rekomenderar ni till salomondern? Har funder på Salomon hologram.:)

Jag funderar ocksa pa vilken salomon bindning till salomondern... kanske helt random salomon boss (som sajten föreslar)

Senast ändrad:
Nu har jag beställt ett par flux ds45 or till vintern verkar vara helt ok bindningar för mitt endamål.

Tillbaka
Topp