Salomon Spheric bindning!

• Trådstartare Trådstartare fe2
  • Start datum Start datum

fe2

Ny medlem
Tja!

Tänkte kanske köpa ett bara skidor där de sitter en Salomon Speric bindning på.
Vet tyvärr inte vilken modell eller något av den heter.

Tänkte abra fråga om de är något att ha eller man ska akta sig för någon av deras modeller?

Är alla Spheric bättre en Marker Free 11.0 bindning?

Tack på förhand för krångliga frågor.

Marker free 11.0 e en riktig bajsbindning, googlade nu lite snabbt på spheric, hittade inget direkt.... Köp helle nån av klassikerna: Griffon, PX12, Sth12, sth14 driver osvosv....

Spheric är bara beteckningen på hur tådelen är utformad, är osäker på vilka modeller som har den utformningen dock. Men om jag inte missminner mig helt användes den flitigast på modellerna över instegs och hyrmodellerna. Men det är absolut inget jag är säker på. Däremot vet jag att det är en stor skillnad på olika modeller med spheric-tån.

Marker m11 free går även under namnet marker kexchoklad bland mig och mina vänner ;)

Kan du få reda på vilken salomonbindning det är?

Senast ändrad:
- massa ord som beskrev Quadrax, inte Spheric, se citat nedan -

Jag gjorde en hjärnvolt och associerade fel. Helt felaktigt uttalande. Sorry.

Senast ändrad:
MarkusO sa:
Spheric är ingen bindning, det är ett skällsord. Det är nog den sämsta tådelen som någonsin gjorts.
"För dig som prioriterar säkerhet framför fasthållning" sa Salomon när det begav sig. Hur det kan ses som säkert med en bindning som släpper lite hur som helst vet jag inte.

Marker Free är kanske kass, men Spheric lirar ändå i en helt egen liga. Verkligen absurt oanvändbar.
Sanning med modifikation, skulle vilja påstå att 916 med spheric tån är bra mycket bättre än marker m11.

Motsvarande salomon (spheric tå) vs m11 är en annan historia dock. Pest eller kolera

MarkusO sa:
Spheric är ingen bindning, det är ett skällsord. Det är nog den sämsta tådelen som någonsin gjorts.
"För dig som prioriterar säkerhet framför fasthållning" sa Salomon när det begav sig. Hur det kan ses som säkert med en bindning som släpper lite hur som helst vet jag inte.

Marker Free är kanske kass, men Spheric lirar ändå i en helt egen liga. Verkligen absurt oanvändbar.
Du syftar nog på Quadrax snarare. Spheric var (är) ju en aktiv AFD som fanns rakt över hela modellprogrammet.

Du syftar nog på Quadrax snarare. Spheric var (är) ju en aktiv AFD som fanns rakt över hela modellprogrammet.
Ja för fan. Sorry. Min hjärna tänkte Quadrax. Oklart varför. Spheric har inget med min sågning att göra.

Jag editerar mitt inlägg så att ingen förvirras av det.

Tillbaka
Topp