Salomon STH 12

• Trådstartare Trådstartare eff
  • Start datum Start datum
E

eff

Guest
Salomon STH 12
En väldigt kort fråga:

Hur hårt kan man pressa dessa bindningar? Hur hård åkning ska man utöva för att man ska vara 'better off' med ett par STH 16 istället?

Salomon STH 12
Vet inte hur skillnaden i byggkvalite är mellan STH 12 och 14&16 men 14 och 16 ska i alla fall vara identiska bindingar bara din skalan som skiljer, enligt salomon i alla fall. Förut fanns någon metalldel som var utbytt till plast i bakdelen som krångla en del, vet inte hur 12an har nu.

Jag har sth 14 och jag har aldrig skruvat dom mer än din 10 eller något. Löser aldrig ut.
Så om sth 12 är ungefär samma byggkvalite och du inte väger över 90 pannor lär de ju inte vara några problem med 12an.
Om du vill vara helt säker gå upp från 12an till 14, skiljer väl inte alltför mkt i pris om jag minns rätt. En kompis hade ganska mkt problem med sina gamla 12or då hela bakdelen släppte(ej skruvarna). Kan ju vara annorlunda nu iofs.

Senast ändrad:
Salomon STH 12
STH 12 = Z12, STH14 = Z14, STH 14 Driver = STH16 med lägre din och tornet som håller tådelen är i någon plast istället för metall, STH 16 = bantad version av S916 med mer plast

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp