Salomon STH 14 till K2 Fujative?

Mikesb

Ny medlem
Som rubriken lyder.
Vilken sorts "nivå" passar Salomon STH 14 bindningen till?
Passar den till ett par K2 Fujative eller blir det´problem med skistopern (stavning?)?
vääldigt tacksam för svar!

Skistopper får du välja bredd på när du köper.

precis som felix säger, det finns olika bredder på skistoppers till STH 14..
90 och 100mm vet jag att det finns, och du kan säkert hitta fler bredder.

om du har tittat på STH 14 så kolla även in STH 14 Driver, samma häldel men en bättre tådel, och nästan ingen prisskillnad. Vet att den finns på salomonbutiken i sthlm, och kan säkert finnas på fler ställen..

Flygnord sa:
precis som felix säger, det finns olika bredder på skistoppers till STH 14..
90 och 100mm vet jag att det finns, och du kan säkert hitta fler bredder.

om du har tittat på STH 14 så kolla även in STH 14 Driver, samma häldel men en bättre tådel, och nästan ingen prisskillnad. Vet att den finns på salomonbutiken i sthlm, och kan säkert finnas på fler ställen..
Detta måste understrykas att STH14 Driver är en såå mkt bättre bindning än STH14. STH14 har en z tå medan driver har samma som sth16 dvs samma tådel som var på 914 back in the days. Om man vill ha en bindning som funkar bra för jibbin gär det en idé att se till att man får driver versionen, annars kan ovälkomna tjuvlösningar bli en del av din jibbiga vardag... :)

STH14 tådelen har otroligt dålig kvalité också. Plasten sprack rakt genom tådelen när jag landade 90 grader i bigair arenan. Jag hade inte driver tån.

tack för alla svar å råd! ^^
men är det nån som kanske kan kolla upp om man får bestämma skistopper längd när man beställer från udenssport.se ? ((:

Om du bara ska beställa bindningen kan du ju alltid be dem om en speciell bredd på bromsarna, svårare än så är det inte.

Det finns bromsar i 75, 90, 100, 115 och 130mm's utförande.

Tillbaka
Topp