Salomon STH16 eller Marker Griffon?

Tjenare, har sökt som satan och hittat ganska mycket info så att det har blivit för mycket om vilken bindning som är bäst.

Jag undrar helt enkelt vilken bindning som är bäst STH16 eller Griffon (kan få dessa till samma pris). Jag åker 30 park, 30 pist, 40 offpist! Har ett par Salomon 1080 foil! Jag är ca. 185 och väger 75kg!

Är inte jätte sugen på en STH12:a då jag redan kört sönder en sådan!

Tack! :D :D

Marker griffon är ganska plastig, har själv såna och är inte 100% nöjd, så jag skulle köra på salomon STH16 helt klart för att den känns mycket bättre i byggkvalitet!

Stääller du frågan huruvida STH16 eller Griffon är bindningen du ska ha tror jag nof att Griffon är för dig.
Men jag kan å andra sidan ha helt fel, vad brukar du ställa bindningen på?

Att jämföra STH16 och Griffon känns inte direkt rättvist, då är det ju snarare Jester du ska jämföra med i Markers sortiment.

rocknerPR sa:
Marker griffon är ganska plastig, har själv såna och är inte 100% nöjd, så jag skulle köra på salomon STH16 helt klart för att den känns mycket bättre i byggkvalitet!
Yes okej, tack!

Jarle sa:
Stääller du frågan huruvida STH16 eller Griffon är bindningen du ska ha tror jag nof att Griffon är för dig.
Men jag kan å andra sidan ha helt fel, vad brukar du ställa bindningen på?
Brukar stå på 8-9 typ. Ställer fråga då jag läst lite att STH16 ev. kan vara lite för maffig?

Lima-ko sa:
Att jämföra STH16 och Griffon känns inte direkt rättvist, då är det ju snarare Jester du ska jämföra med i Markers sortiment.
Varför jag jämför med griffon är ju som det står för att dom kostar lika mycket där jag tänkt köpa dom. Förstår nog också att jester är bättre än griffon. Men ska jag ta det som att STH16 är ett bättre val då?

STH16 börjar på 9 så Griffon är helt klart ett bättre alternativ då du inte kan ställa STH'n på den DIN du använder

Kör en sth 14 istället för 16 (om du har möjlighet). Då kommer du bort från Griffons plastiga skal, och kan fortfarande ställa på lägre DIN :)

Tillbaka
Topp