Salomon Teneighty Foil 06 eller Völkl Bridge 09?

Jole

Ny medlem
Fick ett par schyssta erbjudanden. Salomon Teneighty Foil 2006:or för tusenlappen och dom är knappt använda, måste dock byta bindning på dom eftersom det sitter fast telisbindningar, alternativt har jag ett erbjudande på ett par völkl bridge 09:or för 1800 där jag måste göra en lagning i belaget. Som jag fattat det är båda allround skidor och det är väl mest det jag söker. Min fråga är: Vilka är mest värda att satsa på? Ska dra till Kittel nästa helg och beöver få det gjort så snabbt som möjligt.

Senast ändrad:
lätt salomonskidan, om inte jag är ute cyklar så hade völkl stora problem med spruckna noosar och tails vid den tiden?

Har du bindning? Vad sitter det för bindning på Bridge:en? Hur allvarlig är belagsskadan på Bridge:en?

Jag tycker det lutar åt Bridge:ens fördel. Det är en bra allroundskida, det är ju i och för sig Foil:en också men Bridge:en är vassare och modernare. den är 0,5-1 cm bredare i midjan också, vilket gör den ytterligare mer allround.

Är det dessa två?
Völkl Bridge 09
Salomon 1080 Foil

Där finns lite recensioner också...

Har du ingen bindning tycker jag valet är enkelt...

Hur allvarlig är belagsskadan på Bridge:en?

Där har du skadan. Ärligt talat så lutar det mer mot salomon skidorna eftersom dom är mindre använda och aningen billigare. Völkl skidorna är åkta 2 säsonger på medan Salomon typ 20 åkdagar. Att byta bindning är inga problem eftersom min bror lätt fixar det via sitt jobb, både bindningen och bytandet. Egentligen är det väl inte något problem att laga belaget heller.

Men det är det att frakten måste ligga hyfsat nära så man får tag i dom snabbt.

https://www.freeride.se/prylar/skidor/2006/salomon/teneighty-foil.html Recensionen på salomon skidorna.

Senast ändrad:
Att kolla på 5-6 år gamla recensioner är inget jag rekommenderar. Det är som att kolla på en recension av en tv för flera år sedan, det som skrivs är inte så aktuellt jämfört med en ny tv eller hur?

Du har helt rätt! Samtidigt så har jag alltid använt gamla tv-apparater fortfarande varit nöjd. :P
Jag har varken varit uppdaterad eller åkt många olika skidpar så det spelar egentligen inte så mycket roll. Jag vill bara ha ett par hyfsade skidor för billigt pris och är det som ekdahl säger så känns det som att det borde närma sig dagen det spricker, iaf efter två säsonger.
lätt salomonskidan, om inte jag är ute cyklar så hade völkl stora problem med spruckna noosar och tails vid den tiden?

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp