Salomon Thruster eller K2 Fujative?

Tjena, jag är ute efter ett par nya skidor och har kikat lite på Salomon Thruster och K2 Fujative. Det blir mest hopp och lek i park och pist samt lite puder. Båda kostar runt 3000kr inkl bindningar.

Vilken skida hade ni valt?(Kom gärna med andra förslag! max 3000kr inkl bindning)

Jag har nyligen fått hem ett par Salomon Thruster och enligt mig är dom helt sjukt sköna. Dom är lagomt mjuk när det väl behövs, lätt att stompa landningar med och inte heller särskilt fladdriga. Har bara åkt 2 gånger på dom hittills så har inte hunnit känna på dom så mycket

trhuster är roligare... jätte lätt å har en snabbare radie så att du har roligaree även i pisten

om du vill ha bra service ska du verkligen välja k2 fujative. Jag har ett par salomon thruster. Första dagen jag körde med dom gick skistoppern sönder pga felmontering av stadium. Efter att vi beställt nya skistoppers från salomon fick vi vänta 10 veckor på att få hem dom!!
Inte bara det när jag var i idre v.12 så efter halva veckan ser vi att stålkanten är av. Då frågar vi salomon om vi kan reklamera dom då säger de att vi inte får några ny skidor eftersom de inte hänt på några andra. Och nu har vi hittat fyra ställen till som stålkanten börjar gå av på. Jag har åkt 25skiddagar med dom här skidorna i år och de borde de väll hålla för!! Jag hade ett par head mojo 70 (junior) skida tidigare dom har jag åkt 120 skiddagar på och de har ej pajat.

Senast ändrad:
s_ahlen sa:
om du vill ha bra service ska du verkligen välja k2 fujative. Jag har ett par salomon thruster. Första dagen jag körde med dom gick skistoppern sönder pga felmontering av stadium. Efter att vi beställt nya skistoppers från salomon fick vi vänta 10 veckor på att få hem dom!!
Inte bara det när jag var i idre v.12 så efter halva veckan ser vi att stålkanten är av. Då frågar vi salomon om vi kan reklamera dom då säger de att vi inte får några ny skidor eftersom de inte hänt på några andra. Och nu har vi hittat fyra ställen till som stålkanten börjar gå av på. Jag har åkt 25skiddagar med dom här skidorna i år och de borde de väll hålla för!! Jag hade ett par head mojo 70 (junior) skida tidigare dom har jag åkt 120 skiddagar på och de har ej pajat.
låter som ett härligt söndags exemplar ;)

Jag tycker Thrustern, pga har provat den den va riktigt bra speciellt om du ska ha ett par under 3 k

freedolle sa:
s_ahlen sa:
låter som ett härligt söndags exemplar ;)

Jag tycker Thrustern, pga har provat den den va riktigt bra speciellt om du ska ha ett par under 3 k
det heter väl ändå måndags exemplar?

aja, jag tkr definitivt thrustern

Tillbaka
Topp