Salomon Thruster eller The Dumont? Svara!

Six4Six

Ny medlem
Hej jag undra vilken som är bäst/ bäst för mig?
Salomon Thruster eller dumont?
Jag vill ha en mjuk och bra parkskida!
Vilken skida och vilken bindning?

Mvh Philip

jävligt bra med info du har givit.
langa fram lite fakta så kanske någon kan hjälpa dig

spelar inte så stor roll tror jag eftersom man måste vara en väldigt duktig åkare för att kunna känna någon större skillnad på dessa modeller. om du är värsta hax åkare så kanske du ska välja vilka du ska ha annars så ta den som är snyggast lr billigast

vet inget men eftersom the dumont och thruster har samma egenskaper och mått vad jag läst så tycker jag de verkar vara i stort sett samma skida men vet inget

Dumont verkar vara den bättre skidan eftersom alla pros i salomon teamet varit med och utevecklat den. Så om du har pengar till den så köp den. Ett plus är ju att den är as snygg.

Dumont är väll den bästa parkskidan som salomon gör om jag inte misstar mig så den är ju helt klart bäst men ingen av dem är väll så mjuk.. var också insnöad på mjuka skidor innan men en för mjuk skida håller tillbaka dig i utväcklingen och därför så borde du satsa på en lite styvare.

Du borde dock ge lite info om dig själv som nämns här ovanför...

the dumont är till för hårda landningar efter 50 meters hopp.. och som marer säger lär du ju inte köra chads så många ggr per år????

dumont eller thruster. Spk är ju rena skiten. helt livlös jämfört med dumonten. Mjuk smal och fladdrig.

Tillbaka
Topp