Salomon x-scream eller equipe

Flashz

Ny medlem
Tänkte köpa nya skidor nu snart och tittar på salomon x-scream och equipe skidorna. Några erfarenheter ? Jag är en rätt aggresivåkare som tävlat i slalom/stor-slalom tills jag va 16 drygt. (19 nu..). Vad tycker ni ? Hur bra stabilitet har man på x-scream skidan vid höga farter ?

Jag är ägare av ett par X-scream series och är nöjd. Equipe är väl tänkt som en slalom skida har jag för mig medans X:en ska vara en lite mer "allround"? Jag har inte testat dem(equipe) men å andra sidan har jag inte haft problem med mina X i höga farter. Jag trivs med dem men sen är jag ganska lätt jmf med andra (65kg) och jag vet egentligen inte hur stor inverkan det har(i höga farter menar jag). Folk verkar tycka att X:en är mjuka (jmf med Atomics 11.20 tror jag iofs)och det lär väl ha en del med viktförhållanden att göra. Atomicen är väl en ren race(stenhård??) men men. Som vanligt är det väl så att man bör testa sig fram.

Okej, perfekt. Jag väger också runt 65 så det borde väl passa in relativt bra på mig också. Har väl kasserat equipen nu, står och väljer mellan gula x-scream eller scream 10 pilot (den gröna där..)..

X-scream är egentligen mer passande för nybörjare då den är mjuk och svänger av sig själv bara du för över lite vikt. Equipe testade jag förra ÅRET OCH DEN ÄR GRYM. Den biter på allt. Luta en hockeyrink och du åker ned utan problem på isen. Grymt skär och otroligt stabila jämfört med x-scream. Däremot är de inget vidare i lössnö och pucklar. Men köp equipe.

Tillbaka
Topp