Salomon X-scream

cotterskog

Ny medlem
Salomon X-scream
Hej,

Hyrde ett par Salomon X-Scream i vintras och blev kär, helt otroligt perfekta skidor (i mitt tycke:))! Nu ska jag förmodligen till Canada i vinter och funderar på att köpa ett par. Är det någon som vet var det lönar sig att köpa ett par, där eller här?

/C

Salomon X-scream
Eftersom den skidan funnits i oförändrad i 6-7 år skulle jag rekommendera att köpa den beggad istället. Ett par från -98-99-00 kan fortfarande var fräscha och kostar inte mycket. Jag sålde själv ett par -99:or för 1200 för inte så länge sedan. Det finns nog rätt många såna skidor som står hemma i garderoben. Sätt in en köpesannons så dyker det nog upp några svar.

Salomon X-scream
Skulle bara säga att jag kört på mina X-scream8 i 2 säsonger nu.
Funkade super första säsongen och även andra. Har alltid gillat dem i pisten...
...men jag tycker de suger utanför!

Om du ska dra till Kanada så blir det väl en massa offpist? Fast du kanske tycker att de funkar även där även om inte jag gör det.

När jag var i val d så hittade jag mina skidor till ett mycket dyrare pris. Själv så köpte jag mina här hemma under en säsongsrea på Intersport.
Fast det fanns en massa andra skidor, tex pocketrocket, som var grymt mycket billigare nere i Frankrike jämfört med Sverige.

Tyvärr kan jag bara uttala mig om alperna, men där känns det som om feta skidor som annars är väldigt dyra i sverige är mycket billigare, samt att mer renodlade pistskidor är dyrare jämfört med sverige.
Men som alltid kan man ha grymt mycket tur under rea-perioderna oavsett om du befinner dig i sverige eller europa.

/E

Salomon X-scream
Skulle ha ett par beg. 177cm Salamon x-Scream 9 till salu men det blir kanske lite jobbigt när de befinner sig i Helsingfors... Men om du är intresserad hör av dig!

Ha D

Salomon X-scream
Måste bara passa på att fråga: Jag var inne och grävde på Stadiums lager och fann ett par X-Scream 9 för ett överkomligt pris.

Frågor:
- Hur gamla är dessa skidor egentligen (om det är senaste modellen)?
- Håller de måttet fortfarande?

Tack.

Salomon X-scream
Kanske 2 år sen de sista x9 kom ut. Finns flera olika färger beroende på årsmodell! Det är en jävligt skön skida, tycker nog att den håller måttet! Se bara till att inte betala för mycket!!!

Ha D

Salomon X-scream
Vänta till detta året. Salomon släpper en mycket mer genomarbetad version. Köp den här hemma tror jag lönar sig.
MVH// danne

Tillbaka
Topp