Salomon X wave 10

Salomon X wave 10
Salomon X-wave 10 är en mycket bra pjäxa för friåkning. Lästen på Salomons pjäxor är sedan 1999 betydligt smalare än tidigare så om du har mycket breda fötter kan det vara ett dåligt val. Sedan beror det naturligtvis på din åkskicklighet, vikt, var du åker osv.. och framförallt om pjäxorna passar just dina fötter. Flexen ligger på 110 om jag inte missminner mig helt. Ända upp till riktigt avancerade åkare skulle jag tro att denna pjäxa kan vara bra för friåkning. Om du är mycket duktig, har en aggresiv åkstil och väger mycket kan den vara för mjuk i flexen. Om den passar dina fötter så tror jag inte du blir besviken på den. Tänk på att om den är begagnad så har inneskon formats efter någons annans fötter och det kan innebära problem.

Salomon X wave 10
Ok.. jag väger inte så mycket men är rätt bra på att åka..ska iväg och säsonga nästa vinter också så då tänkte jag att det kan va bra med nya pjäxor. De är inte begagnade..helt nya! Men det är värt att satsa på alltså? Kanske kan få dem för runt 2000

Salomon X wave 10
Om du kan köpa dem nya för 2000:- så kommer du att göra ett klipp om de passar dina fötter. Åker själv med Salomon course som är en lite hårdare och aningen tightare modell än X-wave 10. Men för friåkning utanför pisterna är den på gränsen till för styv och i parken eller i hoppen är den på tok för hård så waven tror jag passar dig utmärkt! De kostar mellan 3500-3700:- beroende på butik ute i handeln.

Tillbaka
Topp