Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon Z12 Ti / Salomon 914
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 228190" data-attributes="member: 46762"><p>Z12 Ti skall vara fruktansvärt lätt, bra mycket lättare än de flesta andra bindningar. Så om du är relativt lätt i kroppen och jagar vikt (AR6:an är ju lätt i sig) så är den ett bra val. Angående 914 så håller den lika bra/dåligt som 912 då den endast har hårdare fjäder, all plast och så är likadan på bindningarna. För att få en bra Salomonbindning måste du gå upp till 914 Lab som delar konstruktion med 916, det vill säga en riktigt prestandabindning med metall som håller.</p><p></p><p>Beroende på hur mycket du väger och hur hårt du kommer köra så står det mellan en Din 12 eller Din 14-bindning... Jag som väger runt 70 hade direkt tagit en din 14 om jag hade köpt ett par AR6:or.</p><p></p><p>Men om du vill ha lätta bindningar som har högre din är nog Rossignols 140- eller FKS 150-bindningar samt Looks 14-bindnigar det du skall kolla efter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 228190, member: 46762"] Z12 Ti skall vara fruktansvärt lätt, bra mycket lättare än de flesta andra bindningar. Så om du är relativt lätt i kroppen och jagar vikt (AR6:an är ju lätt i sig) så är den ett bra val. Angående 914 så håller den lika bra/dåligt som 912 då den endast har hårdare fjäder, all plast och så är likadan på bindningarna. För att få en bra Salomonbindning måste du gå upp till 914 Lab som delar konstruktion med 916, det vill säga en riktigt prestandabindning med metall som håller. Beroende på hur mycket du väger och hur hårt du kommer köra så står det mellan en Din 12 eller Din 14-bindning... Jag som väger runt 70 hade direkt tagit en din 14 om jag hade köpt ett par AR6:or. Men om du vill ha lätta bindningar som har högre din är nog Rossignols 140- eller FKS 150-bindningar samt Looks 14-bindnigar det du skall kolla efter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon Z12 Ti / Salomon 914
Tillbaka
Topp