Salomons svar på BD Factor och Dalbello Virus.

Blide

Medlem
Kanske ingen nyhet, men var det för mig iaf så tänkt att det kan inte skada att kolla vad andra vet om den här...

Salomon Quest 12, skall tydligen finnas dynafit sula till den, men inget jag hittat. Kostar 4000-4200 kr och väger 2 kg. Någon som vet något om hur den funkar?

Har verkligen gillat mina X-wave, men innerskorna består av mer silvertejp än något annat så de är pensionsmässiga (synd att jag just köpte nya häldelar för att skrämma liv i dem för en 4 säsong...)

http://www.lockwoods.com/ski-boots/ski-boots/mens-ski-touring-boots/salomon-quest-12/prod_3019.html

Så här spontant så tycker jag att den ser låg ut och att den saknar ett spänne på skaftet för att den ska vara riktigt styv då det ser ut att vara en overlapp konstruktion. Men det är kul att fler tillverkare tar tag i "earn your turns" trenden!

Micke

Vad hände med Langes pjäxa med touring läge på då?

Edit: Den finns kvar men inge Dynafit möjligheter på den tyvärr.... För övrig så är jag nöjd med mina Factor. Sjukt nöjd. Och så klämde jag på Virus i Fredags. Känns som det är en del grejor som kan ha barnsjukdomar på den första året tyvärr...

Senast ändrad:
tura är so hot right now

snart börjar väl den där jibbern tanner hall tura.

och åka puder.

eller wait, det gör han nog redan.

Och så klämde jag på Virus i Fredags. Känns som det är en del grejor som kan ha barnsjukdomar på den första året tyvärr

Tyckte precis tvärtom angående Virus, kändes ganska rejält och genomtänkt, vad var det du haka upp dig på?

The-Man sa:
Vad hände med Langes pjäxa med touring läge på då?

Edit: Den finns kvar men inge Dynafit möjligheter på den tyvärr.... För övrig så är jag nöjd med mina Factor. Sjukt nöjd. Och så klämde jag på Virus i Fredags. Känns som det är en del grejor som kan ha barnsjukdomar på den första året tyvärr...
Vart klämde du på dom och vad hittade du för barnsjukdomar. Spännande att få höra!

JH

MikeMike sa:
Så här spontant så tycker jag att den ser låg ut och att den saknar ett spänne på skaftet för att den ska vara riktigt styv då det ser ut att vara en overlapp konstruktion. Men det är kul att fler tillverkare tar tag i "earn your turns" trenden!

Micke
Jag åker i quest12:an och är mycket nöjd, upplever den inte alls för låg, något som jag faktiskt tänkte över i butiken.
ett annat plus är att det inte behövdes mycket mer än 20timmars åkning för att de skulle vara inkörda.

dock är jag livrädd för att det lilla skitspännet för att få till "hike-funktionen" ska gå sönder, men den dagen den sorgen.

Snödjup

Tillbaka
Topp