Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Samma bindning på x antal skidor = inserts
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skanken" data-source="post: 1015880" data-attributes="member: 115724"><p>Quiverkillers rekommenderar "flathead M5 screw" till skillnad från bindingfreedoms som rekommenderar "small flathead M5 screw" till Atomic tracker eller Salomon guardian så jag gämförde lutning på skallen på dem skruvarna som medföljde mina Trackers och på en standard rostfri M5 skruv (försänkt A4 M5 10mm för stjärnmejsel).</p><p>Jag satte skruvarna åt motsatt håll med den lutande delen i mot varandra, överdelarna på de båda skruvarna låg då lodrätt.</p><p> </p><p>Så jag tror inte det är nödvändigt/rätt att köpa Bindingfreedoms special skruv.</p><p></p><p>Nu är jag väll inte riktigt opartisk i frågan då jag inte visste att Bindingfreedom är näst intill ensamma om att sälja den dära "small flathead m5" när jag beställde mitt kit, jag tänkte att skruv kan jag köpa sen. </p><p>Jag hade inte koll på vad det skulle vara för skruv och på deras "screws / pre-selected screw kits" flik listas inte guardian/tracker. Så ska jag nu beställa 20 skruv därifrån så skulle det kosta ca 350:- ink frakt. Lite i överkant när 20 vanliga kostar ca 50 spänn.</p><p></p><p>Men som "Piglet55" lärde mig så finns det även en detaljerad lista ( under "tech info") på vilka sorters och hur många skruv det skall vara till de flesta bindningar, då även Guardian / Tracker.</p><p>Quiverkiller har en i stortsett likadan lista, men de rekommenderar lite olika skruv till bindningarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skanken, post: 1015880, member: 115724"] Quiverkillers rekommenderar "flathead M5 screw" till skillnad från bindingfreedoms som rekommenderar "small flathead M5 screw" till Atomic tracker eller Salomon guardian så jag gämförde lutning på skallen på dem skruvarna som medföljde mina Trackers och på en standard rostfri M5 skruv (försänkt A4 M5 10mm för stjärnmejsel). Jag satte skruvarna åt motsatt håll med den lutande delen i mot varandra, överdelarna på de båda skruvarna låg då lodrätt. Så jag tror inte det är nödvändigt/rätt att köpa Bindingfreedoms special skruv. Nu är jag väll inte riktigt opartisk i frågan då jag inte visste att Bindingfreedom är näst intill ensamma om att sälja den dära "small flathead m5" när jag beställde mitt kit, jag tänkte att skruv kan jag köpa sen. Jag hade inte koll på vad det skulle vara för skruv och på deras "screws / pre-selected screw kits" flik listas inte guardian/tracker. Så ska jag nu beställa 20 skruv därifrån så skulle det kosta ca 350:- ink frakt. Lite i överkant när 20 vanliga kostar ca 50 spänn. Men som "Piglet55" lärde mig så finns det även en detaljerad lista ( under "tech info") på vilka sorters och hur många skruv det skall vara till de flesta bindningar, då även Guardian / Tracker. Quiverkiller har en i stortsett likadan lista, men de rekommenderar lite olika skruv till bindningarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Samma bindning på x antal skidor = inserts
Tillbaka
Topp