Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Samma bindning på x antal skidor = inserts
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 847110" data-attributes="member: 46762"><p>Lugn nu Hasse!</p><p>Det är skillnad på att vara teamåkare och att köpa en bindning för 3-4 kanske 5 säsonger framåt... </p><p>1. Jag ogillar skarpt glapp och slitage. Än så länge är FKS, 916 och STH de bindningar/system som jag varit nöjd med. </p><p>2. Tyrolias känsla gillar jag inte, även om det är bra att rörligheten försvunnit i de tunga modellerna. Har själv inte upplevt problem eller personligen sett några glapp-monster. Dock har justeringamöjligheterna på Salomon gjort att jag valt bort tex Mojo15/18. </p><p>3. Jag är inte jättefan av vinkeln på Jestern (gillar fks mycket, troligtvis pga mkt vinkel) och den är inte superlätt. Saknar även justeringsmöjligheterna... Har sett Jester i ganska dåligt skick efter en säsong. Hellre vanliga M16/18 isf, och då föredrar jag Salomon pga flex och justering. </p><p>4. Atomic 1018, funkar topp på gs-skidorna men inte på friåkningsskidorna pga vikten. För lite erfarenhet om dem än så länge för att uttala mig här men jag tror de är ursäktade. </p><p>5. Skall jag åka fort eller hoppa klippor drar iaf jag upp bindningarna på op-laggen till 13. Då vill inte jag ha en 14 Driver, även om den helt klart fyller mina behov på parklaggen. Jag anser då att STH16 eller 916 är befogat, ok? Eller FKS185. Men Salomon har fler bromsar som går att byta lättare, svar på frågan. Till slut. </p><p></p><p>Jag har aldrig sagt att jag behöver skruva till 16, och behöver man skruva ditt hoppas jag man tar en grövre bindning än STH16. Dock anser jag mig åka på den nivå och över en sådan tidsrymd att jag kan få ställa de krav på en bindning så att jag kan säga att en vanlig Griffon, PX14 eller liknande inte duger/håller. </p><p></p><p>Sen var jag ganska allmän i mitt första inlägg, det kan nog vara andra än jag som vill kunna växla mellan tung metallbindning och Dynafit/valfri turbindning beroende på snöförhållandena och terräng.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 847110, member: 46762"] Lugn nu Hasse! Det är skillnad på att vara teamåkare och att köpa en bindning för 3-4 kanske 5 säsonger framåt... 1. Jag ogillar skarpt glapp och slitage. Än så länge är FKS, 916 och STH de bindningar/system som jag varit nöjd med. 2. Tyrolias känsla gillar jag inte, även om det är bra att rörligheten försvunnit i de tunga modellerna. Har själv inte upplevt problem eller personligen sett några glapp-monster. Dock har justeringamöjligheterna på Salomon gjort att jag valt bort tex Mojo15/18. 3. Jag är inte jättefan av vinkeln på Jestern (gillar fks mycket, troligtvis pga mkt vinkel) och den är inte superlätt. Saknar även justeringsmöjligheterna... Har sett Jester i ganska dåligt skick efter en säsong. Hellre vanliga M16/18 isf, och då föredrar jag Salomon pga flex och justering. 4. Atomic 1018, funkar topp på gs-skidorna men inte på friåkningsskidorna pga vikten. För lite erfarenhet om dem än så länge för att uttala mig här men jag tror de är ursäktade. 5. Skall jag åka fort eller hoppa klippor drar iaf jag upp bindningarna på op-laggen till 13. Då vill inte jag ha en 14 Driver, även om den helt klart fyller mina behov på parklaggen. Jag anser då att STH16 eller 916 är befogat, ok? Eller FKS185. Men Salomon har fler bromsar som går att byta lättare, svar på frågan. Till slut. Jag har aldrig sagt att jag behöver skruva till 16, och behöver man skruva ditt hoppas jag man tar en grövre bindning än STH16. Dock anser jag mig åka på den nivå och över en sådan tidsrymd att jag kan få ställa de krav på en bindning så att jag kan säga att en vanlig Griffon, PX14 eller liknande inte duger/håller. Sen var jag ganska allmän i mitt första inlägg, det kan nog vara andra än jag som vill kunna växla mellan tung metallbindning och Dynafit/valfri turbindning beroende på snöförhållandena och terräng. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Samma bindning på x antal skidor = inserts
Tillbaka
Topp