Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Samma bindning på x antal skidor = inserts
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sjo_orret" data-source="post: 866713" data-attributes="member: 14453"><p>Håller på och skall montera Dynafit på ett par skidor.</p><p></p><p>Nån fler än jag som upplevt att pappersmallarna till Dynafit inte stämmer med bindningen? Jag har monterat dynafit 3 gånger och alltid upplevt att mallen inte riktigt stämmer till 100%. Har alltid kört med den på wildsnow, men har även kollat mot den som länkas i denna tråd och den är likadan. Tidigare gånger har monteringen ändå funkat dugligt med lite tweekande, men denna gång vill jag göra det super-exakt då jag har planer på att sätta inserts i dessa skidor.</p><p></p><p>Nu till det konstiga. På wildsnow hittar jag uppgifter på måtten mellan hålen. För tådelen skall det vara 30mm x 26.5mm. Det femte hålet skall vara 18mm framför de två närmsta. När jag mäter på den mall jag skrivit ut har jag exakt dom måtten, men det stämmer fan inte med bindningen vid inspektion. Hålmönstret på mallen är aningens mindre än hålen i bindningen. Om jag skriver ut i 101% ser det bättre ut, men då stämmer inte dom där måtten längre...</p><p></p><p>Jag har en lite udda bindning. Den gamla gula FT som bara har DIN-10. Men all information jag hittar på nätet säger att det inte skall skilja nått i hålmönster på tådelen mellan olika dynafitmodeller. Hur har ni upplevt mallen, linar hålen upp exakt mot bindningen vid visuell inspektion? Är det kanske meningen att hålmönstret i skidan skall vara aningens mindre än bindningen?</p><p></p><p>Kanske är mina ögon som det är fel på... :|</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sjo_orret, post: 866713, member: 14453"] Håller på och skall montera Dynafit på ett par skidor. Nån fler än jag som upplevt att pappersmallarna till Dynafit inte stämmer med bindningen? Jag har monterat dynafit 3 gånger och alltid upplevt att mallen inte riktigt stämmer till 100%. Har alltid kört med den på wildsnow, men har även kollat mot den som länkas i denna tråd och den är likadan. Tidigare gånger har monteringen ändå funkat dugligt med lite tweekande, men denna gång vill jag göra det super-exakt då jag har planer på att sätta inserts i dessa skidor. Nu till det konstiga. På wildsnow hittar jag uppgifter på måtten mellan hålen. För tådelen skall det vara 30mm x 26.5mm. Det femte hålet skall vara 18mm framför de två närmsta. När jag mäter på den mall jag skrivit ut har jag exakt dom måtten, men det stämmer fan inte med bindningen vid inspektion. Hålmönstret på mallen är aningens mindre än hålen i bindningen. Om jag skriver ut i 101% ser det bättre ut, men då stämmer inte dom där måtten längre... Jag har en lite udda bindning. Den gamla gula FT som bara har DIN-10. Men all information jag hittar på nätet säger att det inte skall skilja nått i hålmönster på tådelen mellan olika dynafitmodeller. Hur har ni upplevt mallen, linar hålen upp exakt mot bindningen vid visuell inspektion? Är det kanske meningen att hålmönstret i skidan skall vara aningens mindre än bindningen? Kanske är mina ögon som det är fel på... :| [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Samma bindning på x antal skidor = inserts
Tillbaka
Topp