Sammanställning av liftkortspriser i USA/Kanada?

Blide

Medlem
Någon som har ett en jämförelse av liftkortspriserna på andra sidan?
I och med att jag inte är ekonomiskt oberoende och bara skall vara borta dryga 2 månader så spelar säsongskorts priserna in en del på valet av ort, ser att det kan skilja väldigt mycket.

Frågat google?

I grova drag så gäller väl följande för Kanada Whistler (ligger nog över tusen lappen cad) är klart dyrast följt av Fernie, Lake Louise, Kicking Horse, Red Resort, Revelstoke, Jasper, ect som ligger runt 800-900 cad. Därefter får du gå ner på orter som Castle Mountain för att komma undan billigare.

Har sämre koll på usa men skulle väl gissa att Vail, Aspen, Telluride, Jackson och Park City ligger i top. Kan tänka mig att dessa ligger närmare 2000 USD eftersom jag har förmig att Alta´s säsongs kort ligger runt 1200 USD. Altså notera att Alta som har snor billiga dagskort jämnfört med dom stora orterna och inte är någon resort utan bara berg och liftar ändå ligger i klass med Whistler. Så mycke dyrare är USA.

Men som sagt googla dom orter du är intresserad av.

Tex

Ehh tack antar jag? Om ordningen du skrev orterna i stämmer någorlunda så var det ju precis vad jag letade efter, förutom att jag inte vet vad det kostar för det...

Googla är som alltid ett uppskattat tips, men är väl det ända som går att göra antar jag, om inget sett ett forum inlägg nånstans där en ambitiös medlem gjort ett bra inlägg på ämnet?

New for the 08-09 season, The Epic Season Pass is the only ski pass that offers Unrestricted (no blackout dates) and Unlimited (where you want, when you want) access to Vail, Beaver Creek, Breckenridge, Keystone and Heavenly. It's enough to excite the senses and, at $579, boggle the mind.

http://snow.com/epicpass/home.asp

A-basin ska ev. också vara med.

Priset gäller fram till 15 Nov

Får bli ett sånt :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp