Ayreon
Ny medlem
Sämsta skiten.
Jag var i romme förrförra vintern. Då slog tanken mig att jag aldrig mer skulle åka dit. Jag menar finns det något sämre såkallat skidtälle än romme? Liften är totalt nerdrogad av modeslavar och nybörjare vilket har medfört att hastigheten har sänkts ner till obehagligt låg fart. Den som vill ta sig upp får allt antingen ta den smarta vägen att gå upp eller att vänta de 35 minuter som det tar att komma upp med den liften. (Alltså sittliften). Ankaret som ligger precis intill kör om med stor marginal även om den också håller en låg fart.
Nerfärden är inte så svår att välja eftersom att alla backar ser likadana ut. Skillnaden är att träden intill kan vara av varierande höjd. Om man är där så kan man räkna med att bli plaskar en del om man rammlar. Det blir sällan minusgrader på dessa breddgrader. Men det nog absolut sämsta av hela romme kulturen är de två sk bigjump. Skidorna gick nästan av ju.
Uppgången är en andragradskurva, och landningen, Aj Aj Aj.
Om du vill spräcka båda hälarna så visst, kör på bara.
Och till sist så tänkte jag citera ett väldigt vettigt inlägg ur skidortsrecensionerna här på freeride.
"NEJ! För allt i världen. Här recenserar vi skidorter, inte skolgårdskullar. En solig dag, 12 minusgrader, nysnö och först i liften i en liten harmonisk by i frankrikes sydalper
=5 poäng på skalan. Men om då slaskiga, ljumna och lilla Romme också får en femma vad är det då för ställen som få en etta. Det här är inte vettigt. Romme har sin plats som noll poängare på skalan. och säg inte nått annat, Stockholmare."
Säg nu, Finns det verkligen ett sämre ställe att åka skidor på än i romme?
Nerfärden är inte så svår att välja eftersom att alla backar ser likadana ut. Skillnaden är att träden intill kan vara av varierande höjd. Om man är där så kan man räkna med att bli plaskar en del om man rammlar. Det blir sällan minusgrader på dessa breddgrader. Men det nog absolut sämsta av hela romme kulturen är de två sk bigjump. Skidorna gick nästan av ju.
Uppgången är en andragradskurva, och landningen, Aj Aj Aj.
Om du vill spräcka båda hälarna så visst, kör på bara.
Och till sist så tänkte jag citera ett väldigt vettigt inlägg ur skidortsrecensionerna här på freeride.
"NEJ! För allt i världen. Här recenserar vi skidorter, inte skolgårdskullar. En solig dag, 12 minusgrader, nysnö och först i liften i en liten harmonisk by i frankrikes sydalper
=5 poäng på skalan. Men om då slaskiga, ljumna och lilla Romme också får en femma vad är det då för ställen som få en etta. Det här är inte vettigt. Romme har sin plats som noll poängare på skalan. och säg inte nått annat, Stockholmare."
Säg nu, Finns det verkligen ett sämre ställe att åka skidor på än i romme?