Säsong 09/10 i alperna

PeeGee

Medlem
Säsong 09/10 i alperna
Tjo!

Kille söker någon att slagga med i alperna någonstans. Jag har precis tagit studenten och jobbar nu för fullt för att få ihop till en trevlig resa. Jag har dock ett problem, jag har ingen att resa med och inget tak att sova under.

Jag har inga speciella funderingar kring vart jag vill säsonga, var som helst utom frankrike!! Det ska vara gott om puder, bra park och ösig afterski!

Jag är en social prick som gillar att åka skidor och festa (jag kan laga mat också!).

´Hade gött!!
// PG

Säsong 09/10 i alperna
Hejhej! Tjej här i samma situation! 20år, kompis- och boendelös :P. Är väll mest inriktad på St Anton. Är intresserad av att leta boende tillsammans med folk som är lite som jag. dvs, öppna, sociala och inte har något emot full fart runt omkring sig :). En person som kan laga mat är bra för mig, då ja inte kan det själv. Däremot kan jag fixa andra saker :P

Hör av dig om det låter intressant. MVH Stina

Säsong 09/10 i alperna
Stina jag kan laga mat, kan du städa? Har du en bild på dig själv, då jag är singel och i stort behov av flickvän. Blond eller brunett spelar ingen roll, ända kravet egentligen är att du ska kunna åka skidor.

Ett bra tips till er som ska ner första gången är att om ni inte hittar något innan ni åker ner så ta ett par dagar på ett billigt hostel och hör er för i byn. Brukar alltid finnas gamla bummare som har koll och kontakter, oftast väldigt hjälpsamma av sig också. En bra tidpunkt att åka ner om ni ska göra så är i början av dec. För ett par år sedan så var det ett gäng på över dussinet som inte kände varandra sen tidigare utan träffades nere i alperna, efter nån vecka hittade de ett stort hus, bodde som kungar hela vintern och betalade nästan nada. Ni som inte vill jobba så mycket så är städ jobb (oftast lördagar) ett gott alternativ 4-5 dagar i månaden kan ofta bekosta en säsongs boende. Stora turistorter (läs valdi och anton) är svåra med boenden medans tex BG (svenskby) samt cham är ganska enkla att hitta boende i. dålig standard på boenden i frankrike bättre i österrike samt billigare i österrike. Köp säsongskort även om ni ska vara där en kortare tid, har sålt kort båda säsongerna (inte mitt egna men polare man träffat). Hårddisk med en massa filmer gör att man sparar en massa pengar då man inte bränner lika mycket krut i baren.

Säsong 09/10 i alperna
Tjena...

Sitter i samma sits som er, utan kompisar som åker skidor och boende.
Fett sugen på en säsong i alperna, med mycket snö och branta backar.

21 år gammal, jobbar som mekaniker just nu, åkt skidor sen jag var 4.

Inte direkt på flickvänsjakt jag heller :P Bara jag har någon att åka skidor med är jag nöjd. :P

MSN är : jujutsu_man@hotmail.com

Shine on // Grillo

Senast ändrad:
Säsong 09/10 i alperna
Även jag i samma sits, verkar som det är många som har säsongarplaner men inte har några kompisar med samma värderingar :P. Jag är 19 år jag med och har precis tagit studenten. Jobbar för tillfället fullt för att slippa arbeta till vintern och kunna åka så mycket skidor som möjligt :). Är mest sugen på något mindre turistaktigt ställe, såsom BG eller mayrhofen - istället för cham, anton osv.. Känns som man både sparar en massa pengar i och med billigare boenden, liftkort osv och får ut mer skidåkning och har färre att slåss om pudret med. Festen kanske blir sämre men känns som det ändå är värt.
Åker skidor sen ett gäng år tillbaka för övrigt. :)
Jag kan också laga mat, har en hårddisk full av tv-serier och filmer, och det händer också att jag städar spontant ;)

hör av er, simpee@gmail.com! :)

Senast ändrad:
Säsong 09/10 i alperna
Precis som dom flesta andra här är jag riktigt sugen på att säsonga, men har tyvärr alltför många veliga vänner. Jag är en glad göteborgare på 20 år och jobbar och sparar nu i sommar, men har ändå tänkt jobba lite grann där nere. Hade vart gött om man slapp vända på varenda krona och slippa komma hem luspank till våren.

Har stått på skidor sedan jag var 2 år men har de senaste 6-7 åren åkt bräda. Har dock köpt nya skidor nu och planerar att åka båda nästa säsong. Hade tänkt spendera många timmar i pudret men också bli grym i parken. Även jag har en hårddisk full av film och serier för kvällarna man inte orkar ut och röja. Städning är inga problem och matlagning är alltid kul och går fort om man hjälps åt.

victor.englund@hotmail.com

Vi hörs!
//Victor

Säsong 09/10 i alperna
Gör en säsong i saalbach. det kan aldrig gå fel!
Grym by, grym afterski, härligt folk och kalas åkning!
Lite lågt kanske, inte alltid mängder med snö.
men garanterat en grym säsong!

Säsong 09/10 i alperna
Fan va kalas! Nu är vi ett fett gäng =) Jag kanske kan ha hittat ett hus i BG, dock är priset för högt för tillfället, men tror jag kan pruta ner en lite sväng. Huset tar 6 pers och är, hör och häpna, 100 kvadrat stort :) Rena lyxen.

Ska höra en sväng med nissen om priset, återkommer..

Någon annan som kan ha något på G eller har möjlighet att få något på G ? Annars är det bara att leta leta leta :)..

Over and Out
//PG

Säsong 09/10 i alperna
jag e på ert gäng åsså, Hasse från Skåne Ängelholm snart 22 basst första sässen rätt sugen på Mayrhofen eftersom ryktet säger att parken är så bra och åka i park e la trevligt när de inte e puder!
Men om de huset i BG nu e grymt så why not bara jag kommer ifrån detta lannet på vintern.
Vill nån hjälpas åt å leta boende eller?
Social å go orkar dock inte med folk som inte städar och hjälper till
Rätt bra på att laga, e snickare så kan nog snickra ihop en bar i huset/lägenheten om de nu inte finns;-)
hath87@hotmail.com

Säsong 09/10 i alperna
Fan, det här låter ju hur bra som helst,

PeeGee I what you on that guy like a fat kid on a cupcake!!! Få ned priset!

Hasse, jag är mekaniker så med två händiga killar i huset löser vi nog det mesta..

Shine on // Grillo

Säsong 09/10 i alperna
=) Har varit på honom lite idag. Men verkar knepigt. Jag la ett skambud med hopp om att han skulle tänka \"ah vafan, jag lyckas aldrig hyra ut det hela vintern ändå\". Men lite si så där. Han hade en lägenhet han kunde tänka sig hyra ut för typ 16k i månaden, men det är bara 4 bäddar. Så lite för dyrt kanske. Om det inte sitter någon givmild richkid här :)

Men bara att fortsätta leta! Jag ska höra mig för lite med folk jag känner som har säsongat tidigare med.

pow pow pow
//PG

Säsong 09/10 i alperna
Låter toppen, jag fortsätter kika runt jag med, ser vad jag kan sniffa fram.

Vad var det för pris på 6 bädds huset förresten?

Säsong 09/10 i alperna
Han har inte sagt något pris. Jag sa 16k i månaden dvs ca 2600 per skalle. Men det tyckte han va för billigt.

Jag bad honom säga ett pris, så vänta å se vad han säger :P I och med att det är min första säsong har jag lite dålig koll på va som är \"billigt\" men vad är egentligen ett vettigt pris per skalle ? :P

Huset och lägenheten hade (som jag förstod det) mycket bra läge, nära till lift och byn.

Säsong 09/10 i alperna
PeeGee sa:
Han har inte sagt något pris. Jag sa 16k i månaden dvs ca 2600 per skalle. Men det tyckte han va för billigt.

Jag bad honom säga ett pris, så vänta å se vad han säger :P I och med att det är min första säsong har jag lite dålig koll på va som är \"billigt\" men vad är egentligen ett vettigt pris per skalle ? :P

Huset och lägenheten hade (som jag förstod det) mycket bra läge, nära till lift och byn.
Låter riktigt bra med 100kvadrat faktiskt :) Jag är fett på BG iaf, så count me in! :D Får du ner priset till runt 3papp/skalle är det ju grymt bra :)

Säsong 09/10 i alperna
Priser i bg är upp och ner beroende på hur tur man har. Jag betalade 4 papp för min etta där, den var på ca 30 kvadrat och riktigt fräsch (åtminstone de första veckorna). Men man kan om man går ner i standard hitta riktigt billigt där.

Säsong 09/10 i alperna
tjatja! nu hittar jag hit igen :P.. aamen fan, det här låter ju värt! jag har dock varit rätt inriktad på Anton, men det är inget intressant för er eller? nånstans med mycket folk, bra åk och kul fester så är jag nöjd :)ska också kolla runt lite

Peace!

Säsong 09/10 i alperna
stinarichard sa:
tjatja! nu hittar jag hit igen :P.. aamen fan, det här låter ju värt! jag har dock varit rätt inriktad på Anton, men det är inget intressant för er eller? nånstans med mycket folk, bra åk och kul fester så är jag nöjd :)ska också kolla runt lite

Peace!
Jodå, anton är intressant, men jag åker dit där jag har en säng =D OM någon hittar boende i anton är jag på, hittar någon boende någon annanstans är jag också på.

Säsong 09/10 i alperna
aa, jag tänkte ja skulle möta upp en kompis imorn som va i Anton den här säsongen som va. får se vad han säger om saken, om det är värt och om han kasnke tom har lite kontakter? vet inte alls men hoppas han har nått att komma med:)

Säsong 09/10 i alperna
Bryter mig in i gänget lite här, sorry :P men allt är tillåtet i krig, kärlek och boendeSök :)
Vi är 2 boys från örebro/malmö som träffades i larvik norge under ett sommarjobb. Vi tänkte sesonga i alperna mest för att vi är trötta på det svenska livet. Mycket sociala, båda kan laga mat (på riktigt) och e assugna på att komma iväg längre än bara över våran gräns till norge ett längre tag.
Sängplats eller någon vrå så klarar vi oss, jag som skriver heter niclas,22år, utbildat murare (utterligare en handyman) bor i malmö, den andra heter claes, 23, bor för tillfället i örebro. (käns lite som man skriver ett cv :P)
Hör gärna av er om det känns som någon kan ta sig ann oss :D

// niclas.stahle@live.se

Säsong 09/10 i alperna
Stina: Låter ju kanon, han/hon/det har säkert något tips =)

Niclas: Jo vi ska nog kunna ta oss ann er, (så länge örebroaren inte har en riktigt drygt gnällbälts dialekt :D)... Ni får gärna hjälpa till att leta boende.

Säsong 09/10 i alperna
Är de enkelt att fixa boende i de flesta orterna om man åker dit någon vecka innan sässongen börjar? Eller bör man fixa boende nu?

Säsong 09/10 i alperna
Jäklar! Jag gillar snackat om huset i BG. Är själv nybliven student, 19 år och galet sugen på att dra en säsong helst i bg alternativt st anton. Så count me in på boendet!

Säsong 09/10 i alperna
Jag har tyvärr dåliga nyheter ang huset i BG, det är redan uppbokat någon vecka i vinter. Varför han inte sa det med en gång är mycket märkligt. Dock något positivt var att han skulle höra av sig om han hittade något annat allternativ :P..

Säsong 09/10 i alperna
Hej hej alla. Jag kastar ut en liten lina i debatten jag med...

Jag hade tänkt styra kosan mot Schweiz, säg Engelberg, Davos, Andermatt, Disentis mm. Ingen som tycker att Schweiz lockar lite mer än samma gamla Österrike?

/Oskar.

Säsong 09/10 i alperna
Jag tränger mig också in och lägger mig i... BG för sjutton, enligt mig:)Tog själv precis studenten och tjänar för tillfället ihop pengar för att kunna säsonga till vintern. som det ser ut nu drar jag och pojkvännen ner till BG i november för att hitta jobb och boende. Hade verit grymt kul med ett gäng att åka och festa med :D

Säsong 09/10 i alperna
OskarHolmblad sa:

Jag hade tänkt styra kosan mot Schweiz, säg Engelberg, Davos, Andermatt, Disentis mm. Ingen som tycker att Schweiz lockar lite mer än samma gamla Österrike?

/Oskar.
självklart är det så! åtminstone för min del. filar på en resa till engelberg, disentis och andermatt i början av januari... det hade varit nåt! samåkning, någon?

Säsong 09/10 i alperna
OskarHolmblad sa:

/Oskar.
haha, lilla oskar. skit i var man är, hur mycket snö det kommer eller hur bra festen är- det är ändå bara outfitten som är viktig när man åker skidor... eller?

jag letar boende i Frankrike, ingen som är sugen på franska alpera?

/Joakim

Säsong 09/10 i alperna
joakimh sa:
jag letar boende i Frankrike, ingen som är sugen på franska alpera?
jag är alltid på frankrike.. funderar lite på serre chevalier. var i val d \'isere förra vintern och val thorens året dessförinnan. har dock inte börjat leta särskilt seriöst än.

Säsong 09/10 i alperna
joakimh , heddious

Jag, flickvän och syster siktar på Frankrike eller Italien i vinter. Italien kanske är svårt?
Har också funderat på Serre Chevalier. Vill ha ett ställe som är tillräckligt stort för att räcka en säsong men utan chamonixhets. Trevliga barer ska gärna finnas men fest är inte det viktigaste. Att det ligger vid en "riktig" stad är ett plus. Men mest sol i alperna är ju inget vidare? Puder är definitivt viktigast. Tror ni Serre Chevalier har vad som krävs?
Vilka andra områden är intressanta? Monte Rosa vore fantastiskt men jobbsituationen känns lite osäker där. Hade tänkt att jobba deltid. Förra säsongen jobbade jag inte alls och det hade både för och nackdelar.
Det är hög tid att börja bolla idéer om var man ska bege sig!

Tillbaka
Topp