Säsong 11/12 Boende och bilkompisar

mibe88

Ny medlem
Hej! Två brudar från Umeå som tänkte ta bilen ner till Schweiz/Österrike för att säsonga. Söker bra offpist och sköna människor. Anledningen till att vi inte exakt bestämt oss än är för att det beror på var man hittar boende, men samlar man ihop lite folk så borde det inte vara några problem att hitta en lägenhet!

Tar bilen ner för att kunna vara lite rörlig och kanske besöka andra ställen medan man är där. Det finns platser över i bilen så om någon är intresserad av antingen bil, boende eller båda så är det bara att höra av sig!

/Mika

Disentis och Andermatt har legat på listan...såväl som mayrhofen och lite mer kända st anton

Hey

Jag har vart sugen så in i bomben på säsong någonstans i alperna länge nu! Ett par veckor varje vinter räcker inte till längre.
Jag och en polare hade planer på att flyga ner tillsammans, men efter att jag fått ledigt från jobbet från och med mitten av dec-apr och han inte fick ledigt och var tvungen att stanna kvar för att ha ett jobb efter, så står jag nu ensam om att åka till alperna.
Jag letar efter ett gäng sköna människor, boys/girls spelar ingen roll. Men det hade varit grymt att köra en roadtrip ner dit, och även skönt att ha en bil att röra sig med väl på plats.
Jag var först inne på St. Anton men ställer just nu på vilket plats som helst som har snö.

//Majk

Då är vi två, vart mest inne å val disere och det verkar som jag reser ensam till vintern! gjort två tidigare säsonger och i år har jag vart sugen på val disere men är öppen för förslag!! Hör av er så kanske vi kan slå våra kloka huvuden ihop!

hej ! Jag är också sugen på att dra och behöver någon att dela lägenhet med :)
jag vet inte heller vart jag vill men har väl kollat mest på val d'isere fast jag är öppen för allt liksom, bara det finns sköna backar och fett uteliv ;)

madeleinebrostrom sa:
hej ! Jag är också sugen på att dra och behöver någon att dela lägenhet med :)
jag vet inte heller vart jag vill men har väl kollat mest på val d'isere fast jag är öppen för allt liksom, bara det finns sköna backar och fett uteliv ;)
om det är det feta utelivet som lockar är varken Andermatt eller Disentis värt att tänka på. Men sköna backar? Absolut!

Jag är också sugen på en säsong! Vet inte var jag vill men helst österrrike eller schweiz. Jag är ensam så behöver någon att hänga med!

Även jag är otroligt, väldigt, jättemycket sugen på att göra en säsong nu i vinter men är också jag ensam! Bra och mycket skidåkning är viktigt men tycker även att lite öl då å då inte är fel. Vill helst till Schweiz/Österrike så att jag får bättra på skoltyskan lite men är i övrigt väldigt öppen för förslag!

Schweiz o graubunden riktigt schysst att säsonga i vad gäller skidåkning (party inte riktigt samma klass om det är vad man är ute efter). Dock börjar Schweiz bli dyrt, CHF stärkt sig 15-20% jmf med SEK sedan vintersäsongen med alla greklandsrubriker. Så om ni inte hade tänkt att jobba skulle jag luta mot ett euro land, även fast anton knappast det billigaste stället. Om ni har bil inte speciellt långt från anton till vissa av orterna i graubunden heller.

Saalbach lockar mest för min och polarens del!
Dock är även vi öppna för andra ställen så länge det finns snö och bra barer att jobba i! :D

tjena!!

jag samt min kära dam är också väldigt intresserade att dra iväg, o delar gärna boende. jag är mest sugen på o dra till italien/frankrike/schweiz, men om det finns något läckert boende på annan ort kan jag tänka mig det också.

ingen som har några trådar att rycka i ang boende? försöker googla runt...går sådär.

simma lugnt!!

Hej! Härligt med mycket svar, har själv haft fullt upp så det är därför jag har varit lite dålig på att just svara själv. Min kompis har övergett mig så det blir nog ingen bilresa ner. Däremot har jag hittat boende för tre i Bad Gastein så om det fortfarande finns folk som är intresserade kan ni gärna skriva ett PM! Mvh Mika

Jag och en tjejkompis är också sugna på att dra någonstans. Blir troligen Val thorens!
Vi har börjat leta lägenheter och är öppna för förslag och även att dela lägenhet med andra :)

Kolla upp Ischgl. Bland de bästa systemen i hela alperna. Bra uteliv och inte lika skandinaviskt som tex bad Gastein eller st Anton.

Jag vill också säsonga i alperna, helst österrike (eller schweiz)! Är inne på st anton! Dock känns det inte så kul att dra ner själv, skulle gärna ha sällskap! :D blev det Bad Gastein för din del Mika? Vad kostar boende?

Har även jag börjat kolla på att säsonga i alperna, fast det kommer säkert inte bli av förens nästa år.

Men hur gör man med mobilabonnemang där nere, använder man telefon? Samt hur gör ni med eventuella fakturor som måste betalas på hemmaplan. Och hemresan, beställer man den i samband med ditresan eller bokar man den när det är dags?

Hoppas att någon med erfarenhet kan svara på mina frågor!

cayjo, om du bara behöver ringa för bra priser och inte datatrafik i luren, da är bob.at bra shit (bra nät som har täckning typ pa glaciärerna osv) och coop mobile eller migros mobile för schweiz.

Telefon kommer nog användas! Som delta skriver så är det nog ett osvenskt abbonemang du ska använda! Själv tänkte jag skaffa en skittelefon med kontantkort där nere för att kunna ringa lokala samtal osv! Min ekonomi tänkte jag sköta över internet!
Resorna är väl lite olika från person till person! Men eftersom man inte vet hur länge det finns snö och allt annat som kan hända(benbrott osv) så kanske man kanske inte behöver boka hemresa fören det är dags!
Hoppas det var lite hjälp:)

cayjo sa:
Har även jag börjat kolla på att säsonga i alperna, fast det kommer säkert inte bli av förens nästa år.

Men hur gör man med mobilabonnemang där nere, använder man telefon? Samt hur gör ni med eventuella fakturor som måste betalas på hemmaplan. Och hemresan, beställer man den i samband med ditresan eller bokar man den när det är dags?

Hoppas att någon med erfarenhet kan svara på mina frågor!

mibe88 sa:
Hej! Två brudar från Umeå som tänkte ta bilen ner till Schweiz/Österrike för att säsonga. Söker bra offpist och sköna människor. Anledningen till att vi inte exakt bestämt oss än är för att det beror på var man hittar boende, men samlar man ihop lite folk så borde det inte vara några problem att hitta en lägenhet!

Tar bilen ner för att kunna vara lite rörlig och kanske besöka andra ställen medan man är där. Det finns platser över i bilen så om någon är intresserad av antingen bil, boende eller båda så är det bara att höra av sig!

/Mika
Hejhej! Jag är 21-årig rolig grabb från Piteå som gärna dragit till Schweiz den här säsongen! Delar gärna boende och bensinkostnader med någon! Hör av er om detta låter intressant! Mvh Dennis

Tillbaka
Topp