Säsong 14/15

EvelinaKarlberg

Ny medlem
Säsong 14/15
Tjaaaa!

Jag är en snowboardflicka på snart 20 år som extremt gärna vill dra på säsong någonstans nu under den kommande vintern. Jag planerar inte att arbeta under min vistelse och kommer därför lägga all min energi på att åka bräda och gå på afterskiiiiiiiiii! haha!

Är det möjligtvis några fler brädåkare som är sugna att följa med mig?
Hade varit kul om man blev ett gäng på kanske 6-8 personer!

Eller kanske någon av er redan styrt upp ett gäng och känner för att ta med en extra?
Isf skulle jag uppenbarligen mer än gärna vilja joina er!

Jag har åkt bräda ca. 5 säsonger och tar mig ned överallt! :)

skicka gärna meddelande här eller på facebook!
https://www.facebook.com/evelina.s.karlberg?ref=tn_tnmn

Är förresten bosatt i Oslo sedan ett år tillbaka men mina vänner drog hem förra månaden så om någon från Oslo läser detta känner jag typ... "let's hang out!"

hejhej! ha det bra! :D

Säsong 14/15
hej! jag är 20 år och tänkte säsonga i vinter men jag har planerat att jobba men det hade vart trevligt att bo med någon och ha någon att åka med. vilket ställe hade du tänkt dig och när hade du tänkt att åka ner?
åker också snowboard och har gjort det drygt en vecka varje år i 7 vintrar nu.:)

Säsong 14/15
Tjenare, har tänkt mig att åka ner mot alperna med! Letar med efter ett.gäng att dra med. Har lite planer på att jobba men då bara kvällar. Så man kan åka så mkt som möjligt. Åker med bräda. :)

Säsong 14/15
Åh det låter skit bra! Ja jag kanske också kommer jobba lite grand! kommer säkert vilja göra det då jag väl är på plats, så länge det bara är kvällstid då :) vore ju fint om man kunde jobba så att lönen täcker hyran tänker jag. Men, jag skickar ett PM till dig!

Har skickat till dig Inia också.

:D

Säsong 14/15
Hej! Jag har gjort en säsong som guide i Val Thorens denna vinter, och vill tillbaka till "alpernas Ibiza"!! Men kluven om jag vill jobba som guide igen, "bumma" lutar det mer åt nu!!

Det är jag och en till tjejkompis, några fler som vill haka på och dela lägenhet?

Faaaast jag åker skidor... Haha :D :P

Säsong 14/15
Hallå där!

Jag har också planer på att säsonga i Alperna kommande vinter, troligtvis i den franska delen. Har funderat på Val Thorens eller Serre Chevalier men har ingen erfarenhet av något av ställena så tips uppskattas! Skulle mer än gärna dela boende med några sköna typer!! Har tänkt att jobba lite extra där nere. Har åkt snowboard sen jag var 8 år.

Säsong 14/15
Hej!

Vi är tre eller fyra tjejer som också har funderat på att åka och säsonga till vintern. Det lutar åt Val Thorens isåfall. Vi åker skidor allihopa, på lite olika nivåer, jag åker lite snowboard också. Om det är någon mer som är sugen på Val Thorens, eller som har säsongat där innan och har lite tips, så hör gärna av er här eller på https://www.facebook.com/moa.uden :)

Säsong 14/15
Hej Alla!

Mitt namn är Lina Selander och jag driver en nattklubb och arbetar med ett hotellkoncept vid namn Club TNT ALPIN i Bad Gastein, Österrike.
Är det någon av Er som är sugna på en säsong i Gastein så släng av ett mejl till mig på:
lina.selander@eventkoordinator.se

Så kan jag hjälpa Er med att både söka arbete och att fixa boende. Svara mer än gärna på alla de frågor ni har :)

Säsong 14/15
Jag är väldigt intresserad av att hänga med! Jag är 19 år bara, men fyller 17 Februari, så förhoppningsvis när man är där! Men som jag såg någon mera skrev så åker jag skidor! Jag älskar att åka i pudersnö som ingen annan rört innan mig! Jag har åkt minst en gång om året (en vecka) i 16 år (Sen jag var 3, om det nu räknas).

Hur som helst så är jag jätte intresserad av att hänga med i eran muntra grupp, om ni tillåter naturligtvis! (Och att jag hittar jobb!)

SelanderALPIN sa:
Hej Alla!

Mitt namn är Lina Selander och jag driver en nattklubb och arbetar med ett hotellkoncept vid namn Club TNT ALPIN i Bad Gastein, Österrike.
Är det någon av Er som är sugna på en säsong i Gastein så släng av ett mejl till mig på:
lina.selander@eventkoordinator.se

Så kan jag hjälpa Er med att både söka arbete och att fixa boende. Svara mer än gärna på alla de frågor ni har :)
Hmm, jag kunde inte skicka mail till dig av någon skum anledning!

Säsong 14/15
tjaaa everybody! Är 21 år och ska säsonga hela säsongen i VT, ända problemet är boende. Jag är as taggad på att joina nåt skönt gäng, så bara hör av er:lol:
Om du
@evelinakarlberg eller nån annan har fått nått napp och har "stjärte-rum" är jag på! :D
Planerar även att jobba lite grann där nere.

Säsong 14/15
Steenberg sa:
Hej! Jag har gjort en säsong som guide i Val Thorens denna vinter, och vill tillbaka till "alpernas Ibiza"!! Men kluven om jag vill jobba som guide igen, "bumma" lutar det mer åt nu!!

Det är jag och en till tjejkompis, några fler som vill haka på och dela lägenhet?

Faaaast jag åker skidor... Haha :D :P
Är du fortfarande sugen på att dra ner till Val Thorens? Vi är tre tjejer som gärna delar lägenhet!

Säsong 14/15
Jag och två killar har bestämt oss för att köra en säsong i VT från slutet av november till april/maj. Jag har koll på en del lägenheter som skulle funka. MEN med fördel skulle vi vilja bli 5,6 pers som bor tillsammans. Så om du ska till VT men inte har boende, hör av dig:) Amanda

Säsong 14/15
Mandyyy sa:
Jag och två killar har bestämt oss för att köra en säsong i VT från slutet av november till april/maj. Jag har koll på en del lägenheter som skulle funka. MEN med fördel skulle vi vilja bli 5,6 pers som bor tillsammans. Så om du ska till VT men inte har boende, hör av dig:) Amanda
Jag skulle nog vara intresserad, om du vill ha med yttligare en kille! Ska ni jobba?

Säsong 14/15
Hallå på er där ute i världen :D
Jag har redan bokat flyg och boende för en säsong i Bad Gastein 14-15! Åker själv, så behöver lite sköna människor att hänga med :D kommer att söka jobb, men är mer intresserad av skidåkning, fest och massa soool!

Senast ändrad:
Säsong 14/15
Tjabba tjena hallå!
Svante var namnet!
Efter soliga resmål med mycket bad den senaste vintern är mitt sug efter snö obeskrivligt.:o
Alltså SKA jag iväg på i alla fall en halv säsong i vinter. Alperna (ofc).
Har väl inga speciella planer men någon form av arbete hade jag tänkt mig. Självklart så lite som möjligt...
Några härliga kompisar att hänga med vore hur kul som hälst. :lol: :lol:
Bo kan jag göra lite var som, inte rädd för mixed company vare sig det gäller kön eller åkdon! :D

Hör av er här på FR eller (skulle föredra) Facebook :)

https://www.facebook.com/#!/svante.lindberg.3

Tack och hej!:cool:
//Svante

Senast ändrad:
Säsong 14/15
Hallå!

Är också extremt sugen på en säsong i alperna, dessvärre har jag inga polare som är skidtokiga. Om det är någon/några som har en plats över eller helt enkelt vill ha lite billigare boende och trevligt sällskap så är jag sugen!

Säsong 14/15
tja!

jag har gjort sommaren i Zermatt. och ska stanna över vintern. jag söker sköna lirare att dela boende och afterski med! jag är skid älskare och afterski fantast! jag hoppas på svar innan slutet på augusti, om någon är på att bo med mig i några månader. i slutet av augusti åker jag tillbaka till swe fram till 1 dec då jag ska vara här nere igen.

kontakta mig på Facebook.
Claes Andersson 20.

Säsong 14/15
Tjenis! tanken är att köra min första säsong i Val Thorens, men kommer inte ner förens januari. är de några som redan löst boende och har någon spot över eller några som funderar så vi kan lösa tillsammans? Tanken är att jobba men inte nödvändigtvis. Frågor/tips PM eller här i tråden.

haregöttsålänge.

Säsong 14/15
Heeej gott folk!

jag är en glad skidåkare från uppsala som täkte styra mina steg mot österike i vinter,
ska nog som det ser ut nu ner till bud gastein i vinter och letar nu därför efter ett skönt gäng att hänga o bo med där nere...

Så om det är nån som känner att dom vill ha en till i gänget så hör gärna av er!

Ha det grymt så länge o hoppas att vi ses i vinter!

MvH Marcus

Säsong 14/15
Tjena!

Precis som många andra är min plan att dra ner till Österrike, helst Bad Gastein, och göra en säsong! Om det är någon som går i samma tankar och vill dela boende eller kanske behöver en extra person för att dryga ut hyran så är det bara att höra av sig!

Jag är då en tjej på 19 vårar från skåne som älskar skidåkning. Så självklart är skidåkningen the main reason att jag åker ner men sedan är det jobb och sköna människor som står högst upp på listan!

Så skriv ett pm eller skicka ett meddelande på facebook, https://www.facebook.com/cecilia.boberg.5

// Cissi

Säsong 14/15
Hejsan allihopa!

Likaså är även jag och min tvillingsyrra sugna på att göra en säsong nu, men gärna i Frankrike. Vi funderar mest på Serre Chevalier eller Val Thorens, men är såklart öppna för roliga förslag! Vi kommer från Stockholm och är 18 år och nybakade studenter, och skidåkningen är något som har funnits med hela vår liv!

Om det är några sköna människor som har liknande planer som gärna skulle kunna tänka sig att dela boende eller liknande, så är vi öppna för förslag. Såklart är skidåkningen nummer 1 på listan, men sen tänkte vi även klämma in lite jobb också.

Hör gärna av er, här i forumet eller skicka ett pm. Ha det bra vänner! :))

/ Andrea

Säsong 14/15
Hej Hej!
Likt flera ovanstående så söker jag några sköna typer att dela boende med säsongen 14/15. Som det ser ut nu så kommer jag åka själv. Har inte bestämt mig vart jag ska än utan är öppen för förslag, men är just nu inriktad på Österrike :)
Jag är en skön, jävligt social skåning på 20 år. Har säsongat i Grekland tidigare så det ska bli spännande att köra min första skidsäsong. Jag kommer jobba där nere men ser skidor och afterski som en självklarhet och prioriteras högst :) Min skidnivå är väll inte advanced men tar mig ner överallt och gillar när det går fort :)

här e min fb om du vill kolla vem jag e :) Louise Jigman

Säsong 14/15
Tja!
Jag är en 19-årig brud som är grymt taggad på att säsongs i St Anton! Är helt ensam med mina planer här i Stockholm så skulle gärna behöva lite trevliga roommates! Får tyvärr inte åka ned förrän i januari för att min chef inte ska döda mig, men är det någon mer som vill dra ned typ det första som händer 2015? Klara Åberg är mitt namn och ni får gärna skicka ett pm till mig :)

Säsong 14/15
Tja!

Vi är 2-3 19-åriga grabbar från Skåne som planerar säsong i Valle. Öl, skidor och allt annat nice är vad vi ser fram emot. Prio 1 är självklart boende och därav inlägget. Om det finns plats över i lägenhet eller om någon är sugen på att rooma så hör av er till mig på fb!

https://www.facebook.com/emil.suko

Säsong 14/15
Tjenare jag är en kille som tänkte fråga om lite hjälp nu haha.

Jag älskar att åka bräda, åkt många vintrar bräda och skall även ge mig på skidor nu (första gången på 10 år). Skön och trevlig kille, älskar att festa men inte lika mycket hemma haha.
Nr1 Mitt problem är jag vet inte hur jag skall finna mig ett jobb det är lixom det störtsa problemet
Nr2 jag vill helst ha ett jobb där dem erbjuder ett boende (inte kräsen men helst med värme :D)
Nr3 jag är en erfaren jobbat tidigare på 2 krogar i gbg och en bar.

So people hit me plz with some help!!

Tack på förhand chears!

Säsong 14/15
hejsan är en tjej på 20 år och bor i göteborg ! vill gärna hitta någon skön/sköna typer och dela boende med ! är mest sugen på jobba i cervinia eller bad gastein ! hör av er !:lol:

Säsong 14/15
Tja är en kille på 20 år från Skåne som planerar på att dra en säsong i Österrike, helst Bad Gastein eller St. Anton! Festa åka skidor och om möjlighet finns även jobba lite. Letar efter någon/ några som är sugna på att dela boende så hör av er gärna här eller på Facebook ( Jesper de la vaux ) så vi kan hjälpas åt!
Åkt skidor lika länge som jag kunnat gå och älskar utmaningar!

Säsong 14/15
Hallå hej!
Vi är två tjejer (22, 24 år) som är sugna på att åka ner till alperna och säsongsjobba. Vårat mål är att jobba, åka skidor och träffa nya människor. Vi har lite frågor eftersom detta är första gången vi gör detta:
Var ska vi åka?
Är det bäst/billigast att ta sig ner med buss eller flyg?
Vart hittar man billigast boende?
Bör man söka jobb innan man åker ner?
Måste man ha en stor budget för att kunna "överleva" där nere?

Om det är någon som redan har en lägenhet som behöver mer folk så är vi väldigt intresserade av att dela med andra!

Tak på förhand!
Lisa och Sanna

Säsong 14/15
Hallåj!

Är 20-årig kille från Lund som kom på lite sent att han ville säsonga i alperna. Har inga jättekrav på ort och jag älskar att åka bräda, festa och träffa nya människor.

Så skicka PM om någon letar efter rumskompis vettja :)

Säsong 14/15
Hello, I am Ronny from Bad Gastein, if you want to stay in a very nice house in Bad Gastein, and enjoy realy great time, here in Bad Gastein, please look on my website or facebookpage. I am connected with "SKI BUM's" since many ears in Bad Gastein, rent out Accommodations and Jobs for them, finaly help in all affairs.
Would be nice to hear from you, if you need something, please tell me, otherwise, I wish you great time for your realization. Cheers Ronny :-)

SKI BUM ACCOMMODATION & JOBS
for the Season 2014/15 in Bad Gastein

http://www.booking-gastein.at/en/ski-bums.html
https://www.facebook.com/appartementzentralegasteinronnykatsch

Tillbaka
Topp