Säsong 18/19

dianasabou

Ny medlem
Säsong 18/19
Hej!
Jag är antagligen extremt tidigt ute men jag har lite frågor. Är nyss fyllda 21 år och har bestämt mig för att åka på min första säsong någonsin nästa vinter (18/19). Jag är ingen erfaren skidåkare direkt (har endast åkt 2 gånger i mitt liv) men tycker det är sjukt roligt och vill gärna bli bättre och våga mer. Jag pluggar på distans här i Sverige och tanken är att åka antingen ner till Alperna (land/ort kvittar, är inte en sån som gillar att festa flera dagar i veckan utan är väl mer ute efter att träffa nytt folk och åka skidor, men kan absolut tänka mig nån afterski öl då och då och någon ute kväll ett par gånger i månaden) eller Kanada och plugga mitt plugg och jobba halvtid/deltid.

Nu till mina frågor, riktade främst till er som är erfarna:
- Finns det möjlighet att jobba halvtid/deltid eller kräver alla att man jobbar heltid?
- Vad behöver man ha för språkkunskaper? Är obviously flytande i svenska, och även engelska och rumänska. Har basic kunskaper i franska men inget i tyska.
- Vad för land/ort skulle ni mer erfarna tipsa om för en sån som mig? Ingen 100% festprisse och inte så van skidåkare.
- Är det lätt att få jobb på plats eller borde man söka innan?
- När borde man åka ner isåfall?

Har ju tusen frågor till men vi börjar här och jag håller tummarna på att få svar!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp