Säsong 25/26 i Åre

Säsong 25/26 i Åre
Tja!

Jag och två polare tänkte göra vår första säsong i Åre i vinter. Vi har sökt boende i god tid och trodde att vi hade ett... Men precis när vi skulle skriva kontrakt slutar hyrevärden att svara oss. Det har nu gått flera dagar sedan senaste svaret så vi har tappat hoppet. Vi har kammat igenom hela facebook men inte hittat någon ledigt boende inför vintern. Vad gör vi?

två av oss har redan jobb, dessa jobb erbjuder tyvärr inte personalboende och det skulle även vara väldigt tråkigt att behöva bo var för sig.

Alla tips tas tacksamt emot! Skulle vara väldigt tråkigt att behöva ställa in.

Säsong 25/26 i Åre
Tjena!

Hade jag varit ni hade jag fortsatt att söka, och var inte blyg för leta boende i Duved eller Tegefjäll, speciellt om ni har bil (men funkar även utan bil då bussarna går bra och regelbuntet). Där finns fler och bättre boende än i Åre by i min mening.

Jag bodde både i Björnen och Duved förra säsongen och föredrog Duved över Björnen. Bättre boende, lugnare miljö och man kommer bort lite från alla turister också vilket är skönt efter några månader.

Den största fördelen tyckte jag dock var att ha så nära till skidsystemet i Duved och Tegefjäll. Eftersom där är så lite folk i backarna och fortfarande fina pister, så fick man många riktigt fina dagar där, även under sportlovsveckorna behövde man inte stå i kö längre än 10-15 minuter i Duved/Tegefjäll.

Alternativ 2 är att ni alla söker ett nytt jobb hos en arbetsgivare som kan erbjuda boende, t.ex. Skistar och Copperhill har mängder av personalboenden. Inte samma sak som att hyra en egen lägenhet, men man har grymt roligt tillsammans och träffar många nya vänner.

Lycka till och släng bara iväg ett PM om det är något mer ni undrar :)

Tillbaka
Topp