Säsong Hochfügen/Kaltenbach/Fügen

Counterbore

Ny medlem
Tjenare!

Vurderer sesong neste år i Hochfügen/Kaltenbach/Fügen, men blir antageligvis nødt til å dra aleine.
Så lurer da på om det er noen andre som har gjort sesong der, eller har kjennskap til området?
Er det en del frikjørere som holder til der? Trenger noen å stå på ski med!

Evnt er det noen andre som har samme plan? Veit jeg er litt tidlig ute ;)

Mvh Vegard, 27-årig Norrbagge

Senast ändrad:
Jag säsongade där vintern 2007/2008. Bodde i Fügen, åkte mest i Hockfügen. Det finns mycket bra åkning i hela Zillertal! Liftkortet gäller över hela dalen och det finns bra med buss- och tågförbindelser.
Sedan jag säsongade där hade det blivit en del fler frikjørere i området men det är fortfarande ingen riktig puderhets. Man hör ofta norrmän i Hochfügen, så åkkompisar kommer du säkerligen att hitta.

Hei,

jeg har vært masse i Hochfugen / Zillertal.

Det er veldig mye bra kjøring i området, og det har blitt mye norske sammens med andre frikjørere i de siste årene. Men har du bil så finnes det alltid masse muligheter også rundt omkring i området.

Ville ikke vært bekymret for å ikke møte folk å kjøre med.

Mycket bra åkning i och runt de olika systemen. Se bara till att hitta en ok by att bo i. Har varit några gånger i Kaltenbach och skulle INTE vilja bo i den byn en hel säsong!!!!

Takk for tips! Nå ble jeg enda mer gira på sesong!!

Da er det Fügen som gjelder med tanke på boende kanskje? Er vel det som er største tettstedet i området?
Tenker i første omgang 2-3mnd der nede, fra midten av januar. Kommer jo selvfølgelig ann på hvor snøen kommer, men vil jeg trenge bil? Hele Zillertal virker jo til å ha veldig bra tog/buss, og Hintertux ligger høyt med tanke på sikker snø..

Til slutt; Noen tips til hvordan man kan bli lett kjent med andre sesongere? :)

Fügen är bra att bo i om man åker mestadels i Hochfügen. Bil underlättar såklart, men är inte nödvändigt.
Under min säsong där användes bilen i stort sett bara när vi handlade mat. När jag har varit där efteråt har det varit utan tillgång till bil, och det har fungerat bra det med. Skidbussarna/tågen tar en smidigt till systemen och vill man ta sig till Innsbruck någon dag så går det att åka tåg dit också.
Om du vill träffa andra säsongare så tycker jag att du ska börja prata med dom åkare tu träffar på Ostwand, BestConnection, Wonderland och övriga offpiståk. Snacka även med personalen på Pizzpub (afterski i Fugen, vid Hotel Kohlerhof) och skidlärarna! Skidlärarna kan du passa på att prata med på bussen, dom åker oftast med första bussen på morgonen upp till Hochfügen.

Grattis! Vad/var blev det för boende?

Blir ingen säsong men möjligtvis en vanlig semestervecka eller två.

Det blei en liten 28m2 leilighet 5min fra busstoppet, 5min til "Sentrum" i Fügen :)

Okej, si ifra her hvis du skal nedover, alltid morro å ha fler å så med!

Hei! Gromt at flere har samme planer! :)
Det jeg gjorde var å maile turistkontoret og be om "Häuserkatalog", som er en katalog med oversikt over absolutt alt av overnattingsmuligheter i området. Plukka ut de minste/billigste/bra plasserte leilighetene, også juksa jeg litt og fikk ei østerrisk venninne til å ringe rundt for meg :D
Leilighet med kjøkken etc heter Ferienwohnung forresten.

Fikk også ei liste fra turistkontoret med oversikt over langtidsleie (Wohnungen zur Miete), men den klarer jeg ikke finne nå i farta. Den inneholdt stort sett leiligheter for 4-6 pers om jeg husker riktig.

Lykke til! Bare å spørre om du lurer på mer!

Tillbaka
Topp