Säsong i alperna 17/18, tips?

Lmadelene

Ny medlem
Hej där! Jag är en 19 årig tjej som funderar starkt på att dra en säsong i alperna nu till vintern. Då jag bara varit i alperna ett fåtal gånger och annars mest i dem svenska fjällen så har jag liten koll på vart som är bra att säsonga om man vill ha både bra åkning och roligt festande. Hur går man även tillväga för att skaffa sig jobb/boende? Min umgängeskrets är rätt osugna på att dra med så just nu lutar det åt att jag åker ensam. Hur bra idé är det, eller borde jag försöka hitta en partner att dra med? All information och råd mottages gärna:-) ha det gott!

En partner rekommenderas! Jag var i St Anton nu i vintras och det var hur bra som helst! Boende i St Anton hittar man lättast på deras kommuns hemsida under seasonal accomodation!

Du kan absolut åka ensam!! Det är ingenting att oroa sig för.

Om du inte vill ta steget att åka ensam så kan du alltid hitta roomies via freeride (för att ha någon säkerhet).

Men generellt så rekommenderar jag att du har håller ett öga på de olika trådarna som öppnas här. Där diskuteras mycket kring, vart man ska åka, när, etc. etc.

Om du har några konkreta frågor så kan du bara slänga iväg ett PM, så ska jag försöka hjälpa till så gott jag kan.

Hej! Jag är en tjej på 20 år som är riktigt sugen på att säsonga i franska alperna säsongen 17/18. Funderar på Val d'Isère eller Chamonix. Jag har också tänkt dra dit själv, men behöver någon/några att dela boende med. Och det är ju aldrig fel att ha kontakt med någon som också ska säsonga!

Skicka gärna ett PM om du har lust så kan vi snacka mer där!!

/Klara

Hej, jag har planerat att säsonga i Zermatt. Du är inte sugen på att kolla in det? Supermysigt ställe, trevliga människor och underbar atmosfär. Jag är i samma situation att ingen i mitt umgänge vill säsonga så om du känner för det skicka ett PM så kan vi styra upp något gemensamt!

Jag tycker att du ska utbilda dig till skidlärare och jobba som det under säsongen, boende står skidskolan för. Bästa jobbet på berget!

Tillbaka
Topp