säsong i alperna, med resebolag eller åka själv?!

saraasmoarp

Medlem
Är väldigt sugen på en säsong i alperna, har länge haft planer på St:Anton. Vilket ställe i Alperna är mest likt St:anton, med skidåkning och fest?!

Har blivit antagen till att bli reseledare via nortlander, undrar hur mycket fritid man får om man är reseledare, vilket är att föredra, bli reseledare eller åka ner själv för att hitta jobb?!

som reseledare jobbar du mer eller mindre dygnet runt och har lite "fritid".

För att maximera din fritid kan du välja ett jobb som tex barnisse/bartender på afterski eller jobba i kök på nåt sätt, eftersom du då får jobba på rätt tidpunkt på dygnet, alltså mellan ca 16-23. Så kan du både åka skidor på dan och festa på natten.

Om du haft planer på att åka till st anton, varför inte välja det? Jag gjorde mina första säsong där och hade sjukt kul...

till fredrik
- okej, jag anade det med fritiden som reseledare! Hade varit sjukt häftigt att åka ner till st:anton, dock lite osäker eftersom jag är själv, lättare med boende om man är flera! men delar gärna boende med andra skid och partysugna trevliga människor!

till Mlundholm
- fick svar från nortlander i slutet av förra veckan!

Om du vill åka till anton funkar det bäst att bara cruisa ner och ta in på ett vandrarhem... sen får du permanent boende med jobbet! Var på plats typ skiftet november/december så borde det vara lugnt. Kommer inte ihåg exakt när man behöver vara nere, men kanske lika bra att vara där nån vecka i förväg så kan man landa nåt av de bra jobben.

Tryck upp ett cv på engelska och tyska och gå runt och sök jobb på plats bara. Antingen gå runt eller så kan du ta en sån broschyr från turistinfon där det står telefonnummer till alla möjliga företag i byn.

till fredrik
-jag är inte så duktig på tyska, ställs det många krav på att man ska kunna prata tyska där?

tack för all information!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp