Säsong i Gerlos

Säsong i Gerlos
Zillertal i sig är ju rätt utsträckt. Zell am Ziller, Gerlos och Königsleiten bildar ett eget litet område. Inte alltför extremt på något vis, men om man forskar lite hittar man naturligtvis pärlor. Off-pisten lär inte bli uppåkt lika fort här som på större orter, mycket pga publiken, Holländare bl a. Sen är ju frågan hur mycket party man vill ha, och där kan jag nämna att i t ex Königsleiten partar man nog inte...just alls, eller man blir lätt lite ensam kan jag inbilla mig. Det kryllar ju inte av bummare och ungdomar direkt. Man får sannolikt lättare kontakt med lokalbefolkningen på små orter, vilket i sig kan vara mycket värdefullt när det gäller tips om åkning etc.

Frågan är vad du vill ha. Österrike är ju som alltid gemytligt.

/Ace
K-leiten 2002.
 
Säsong i Gerlos
Hej på dig!!

Kom precis hem efter en säsong i Österrike/Zillertal. Har haft en kanonsäsong!!!

Skulle kanske oxå rekomendera att bredda vyerna lite i zillertal. Jag gjorde min säsong i Mayrhofen som är den största byn i Zillertal. Skidsytemet Gerlos är nog kanske inte de d största i världshistorien men hela zillertal i de hela sätt duger bra. Sen har du ju inte så långt till Hintertux heller. (ca 30km). Och de är ju helt klart en av de bästa glaciärerna i Europa. Om du söker ett vilt partyliv o massa skandinavier så är det inte heller de optimala stället. Mycket Hollaändare, engelsmän, o tyskar reser dit för skidåkningen. Men tycker du som jag att de är ganska skönt att slippa skandinavier så har du hittat helt rätt.

Kan rekomendera zillertal om du vill ha bra skidåkning o en lite gemytligare säsong!!

Lycka till o hör gärna av dig om du vil ha fler tipps!

samuel
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp