Zillertal i sig är ju rätt utsträckt. Zell am Ziller, Gerlos och Königsleiten bildar ett eget litet område. Inte alltför extremt på något vis, men om man forskar lite hittar man naturligtvis pärlor. Off-pisten lär inte bli uppåkt lika fort här som på större orter, mycket pga publiken, Holländare bl a. Sen är ju frågan hur mycket party man vill ha, och där kan jag nämna att i t ex Königsleiten partar man nog inte...just alls, eller man blir lätt lite ensam kan jag inbilla mig. Det kryllar ju inte av bummare och ungdomar direkt. Man får sannolikt lättare kontakt med lokalbefolkningen på små orter, vilket i sig kan vara mycket värdefullt när det gäller tips om åkning etc.
Frågan är vad du vill ha. Österrike är ju som alltid gemytligt.
/Ace
K-leiten 2002.