Säsong i Hemsedal 09/10

sweetkarma

Medlem
Säsong i Hemsedal 09/10
Hej, ska köra en säsong i Hemsedal och tänkte att jag lägger upp en tråd för alla som ska köra en säsong i Hemsedal 09/10.
Skriv vad ni vill, hur ni vill och för vem ni vill. Tänkte bara att det vore schysst med en tråd för allt. Hyra ut boende, söka boende, ragga lift eller bara tipsa om några sköna offpistrepor.

Ses i backen eller i dimman.

Säsong i Hemsedal 09/10
Ingen som verkar sugen att börja. Jag ska iaf jobba för IDP där man städar uthyrningsstugor. Någon annan som fått det jobbet?

Säsong i Hemsedal 09/10
Hey, tack för tipset, komponerade precis en ansökan och drog iväg, får väll se om jag får nått svar.

Säsong i Hemsedal 09/10
avundsjuk på alla som ska spendera hela säsongen där... ska försöka pendla för att hinna med skolan, jag. :)

Senast ändrad:
Säsong i Hemsedal 09/10
Nej, eller man kan få boende genom jobbet, men kollar runt på lite annat också. Inte hittat så mycket dock. Du då?

Geilo, det verkade som det var ett ställe mest för barnfamiljer. Eller ska du åka i Hemsedal och jobba i Geilo?

Säsong i Hemsedal 09/10
Haha jobba för IDP och städa stugor.
Det testade jag också på för några säsonger sen, det var ett skämt, chefen sket i allt och betalade aldrig ut lön i tid,
och personalboendet fixade vi i två dagar sen flyttade vi. lycka till =)

Säsong i Hemsedal 09/10
pontus87 sa:
Det testade jag också på för några säsonger sen, det var ett skämt, chefen sket i allt och betalade aldrig ut lön i tid,
OOhhh Sounds like fun!!! :D

Säsong i Hemsedal 09/10
pontus87 sa:
Kul att få höra lite från nån som redan jobbat där (även om du inte verkade så väldigt positiv..) Jag ska också dit och testa på livet som stugstädare, tyckte det verkade soft, eftersom jag inte bryr mig särskilt mycket om vad jag har för jobb, utan det är viktigare att få åka så mycket skidor och snowboard som möjligt.. Men kan du vara mer precis i vad som var dåligt? Varför sög boendet? Hur sen var lönen? Fick man lön för alla timmar man jobbade?

Säsong i Hemsedal 09/10
Boendet var enligt mig sjukt segt, gick inte att låsa dörren, lite mögel här och där, ingen tv, inget internet, 2 km till backen 5 km till byn. man var 10 pers att dela, kallt som satan. Fick ju lön för alla timmar man jobbade men det kunde vara en del strul med det.
Men det är ju ett perfekt jobb om man har eget boende och vill hänga mkt i backen istället för att tjäna pengar.
Man jobbar ju bara fre sön och ibland tis tors.

Men tyckte inte roger som har hand om allt var så seriös, han ljög för oss innan vi kom dit att vi skulle bo centralt typ fyra pers i varje boende men sen fick vi bo utanför allt med 10 pers. vi var 10 pers som bodde ihop två dagar sen flyttade 8 av oss till egna boenden, ingen orkade vara kvar.

så ett tips är att hitta eget boende mer centralt om ni vill hänga med resten av säsongarna

Säsong i Hemsedal 09/10
Ok, låter inte så trevligt. Tror dock att det är annorlunda nu, för det är ingen roger som är chef nu tror jag, är iaf en annan kille som jag har haft kontakt med. Boendet är inte heller samma tror jag. Det vi har blivit erbjudna ska ligga precis vid backen och jobbet. Och då hyr man en egen lägenhet på ca 20 kvadratmeter. Åker ju som sagt dit för att kunna åka så mycket som möjligt, så då verkar jobbet perfekt :) Men schysst att du ville dela med dig lite av erfarenheterna, får bara hopppas på att de blivit en bättring senaste åren!

Säsong i Hemsedal 09/10
Jag har sett att det är samma chef i år igen som när vi var där så det är nog samma.
Men bondet som låg precis vid backen på 20 kvm var det boendet vi flyttade till när vi lämnade vårt " personalboende" . det funkar helt klart att bo i och det ligger sjukt bra till. men man ska vara en i varje boende max två om man man ska bo bra hela säsongen.

hyr ni hela säsongen kan ni få bra bris på en gen lägenhet, typ 3000kr månade
, helt klart värt det !! tror tillåmed dom har internet nu.

så fixa gärna boendet vid backen privat av han som äger det så kommer ni ner i pris och får mer pengar själva.

lyssna inte för mkt på cheferna då förlorar ni cash.

Men jag tror och hoppas även att jobbet har blivt bättre än när jag var där.

Säsong i Hemsedal 09/10
Ok, konstigt, för jag var på intervju hos nån erik, kanske är någon underchef eller nåt.
Skönt att dom lägenheterna var ganska bra iaf, läget är ju rätt viktigt. Så cheferna tar alltså ut extra för lägenheterna? Det var ju rätt dålig stil..
Men hur hyr man dom själva då? Har du någon aning om vad hyresvärden/företaget som hyr ut heter?

Säsong i Hemsedal 09/10
karrakarin sa:
Ok, konstigt, för jag var på intervju hos nån erik, kanske är någon underchef eller nåt.
Skönt att dom lägenheterna var ganska bra iaf, läget är ju rätt viktigt. Så cheferna tar alltså ut extra för lägenheterna? Det var ju rätt dålig stil..
Men hur hyr man dom själva då? Har du någon aning om vad hyresvärden/företaget som hyr ut heter?
Området ni pratar om kallas för såta som är tre hus med minilägenheter, bodde där förra året, är väldigt litet men funkar fint om man bor ensam, han som är hyresvärd heter öyvind eller nått hade mitt boende genom idp men nåra polare hyrde genom han öyvind och dom bodde typ gratis hela säsongen:P

Säsong i Hemsedal 09/10
karrakarin sa:
Området ni pratar om kallas för såta (hemsedals ghetto) som är tre hus med minilägenheter, bodde där förra året, är väldigt litet men funkar fint om man bor ensam, han som är hyresvärd heter öyvind eller nått hade mitt boende genom idp men nåra polare hyrde genom han öyvind och dom bodde typ gratis hela säsongen:P

Säsong i Hemsedal 09/10
Verkar som att ni tycker det är ett helt ok boende iaf. Ghetto eller inte gör väl inte så mycket, bara det bor skönt folk där och verkar ju på Er som att det är många säsongare. Det är ju med dom man vill bo. Du har inget mer än Öyvind? Finns 11 norrbaggar som heter Öyvind i Hemsedal.

Säsong i Hemsedal 09/10
ska köra en säsong i geilo, ligger ungefär 75min från hemsedal så kommer nog köpa säsongskort för hela området (geilo, hemsedal och några andra mindre skidanläggningar i närheten) så kommer nog åka en del i hemsedal också.

Säsong i Hemsedal 09/10
Soft. Då får man komma förbi någon gång och käka. Är det förresten någon ska upp dit med bil? Bor i Uppsala och hakar gärna på någon som ska upp och bor i närheten.

Säsong i Hemsedal 09/10
Jag skall upp med bil faktiskt !! åker dit å provjobbar lite den 20:e nu och sen åker jag dit i början av december så vi skulle kunna sammåka då !! skicka ett pm till mej så får du min mailadress isf !

Säsong i Hemsedal 09/10
Hemsedal 17 nov - 31 januari sen resterande säsong i chamonix! Ska ääven jag med jobba på idp eller va an det nu heter...men e jävligt sugen på att styra eget boende så man slipper pendla så jävla långt! någon som har något på g eller e sugen på att leta ihop? Kille 20 år som åker bräda och älskar fest! social och alltid glad! men som sagt notera att ja lämnar Hemsedal som det ser ut nu månadsskiftet jan/feb för alperna. Fan inte långt kvar nu! lägg på taggen så kör vi!

peace

Säsong i Hemsedal 09/10
Självklart är man på eget boende, hade vart fint om de blev ännu fler också. Är ju så mycke skojigare att bo flera än ensam.

Vet du vart de lägenheter som IDP fixar ligger?

Säsong i Hemsedal 09/10
De ligger i såta. Är precis vid backen och precis vid jobbet så vet inte riktigt vad du menar Oscar? Det enda minus är väl att det är ca.1,5 - 2 kilometer till centrum och att det blir ofta billigare och roliogare om man bor ihop. Men man får väl ta turskidorna till krogen.

Säsong i Hemsedal 09/10
Men sweetkarma ! Om du skall dit i början av December så skulle du kunna åka med mej så splittar vi på bensinen bara !! De skulle vara ultimat !!

Säsong i Hemsedal 09/10
ey tror det beror lite på...man kan lika gärna hamna utanför byn och skidsytemet med idp...vet det sen förra året...men har du ett hak nära baken sweetkarma så kanske man kan hooka upp me dig/ni som bor där för prio ett e ju att bo nära backen sen de 1,5 km till byn kan man ju gå utan problem och turskidor e ju också ett klockrent alternativ...eller skidbussen som ingår i liftkortet =) har ni ett hak där eller?

Säsong i Hemsedal 09/10
Vet inte vem du hade intervju med, men Erik som jag hade med sa att lägenheterna han skulle fixa i år låg där. Hade hyrt ett gäng lägenheter där sa han, så alla som vill att IDP fixar lägenhet lär ju då bo tillsamans.

Säsong i Hemsedal 09/10
Som jag förstod de så skulle man ju bo två och två, vilket för mig låter skit bra. Men finns de billigare alternativ så är man ju inte helt främmande för tanken.

Jag mailade Erik tidigare idag och frågade efter ett boende i alla fall.

Är de någon som jobbade för IDP som ska jobba för dem i år igen, eller har ni lyckats skaffa bättre jobb i år?

Säsong i Hemsedal 09/10
Ni som har varit och bott en hel säsong i Hemsedal innan, vet ni om de finns någon internet sida som man kan hitta lägenheter på, eller är de något man får leta upp när man väl kommit dit. Jag lyckas inte hitta något om en hel säsongs boende.

Säsong i Hemsedal 09/10
Har också fått jobb med IDP! fick svaret på mailen i förrgår så har inte hunnit kolla upp så mkt alls. men hoppas boendet fixar sig, vill ju inte hamna nånstans ute i obygden..är det nån som vet om det med jobbet ingår rabatt på liftkort lr annat?

Säsong i Hemsedal 09/10
Vi får 25% rabatt på säsongs kortet om jag kommer igår rätt, 3600ish för de alltså.

Vi har en grupp på facebook (Säsongsjobb i Hemsedal 09/10) där vi har dragit upp ganska mycket om boendet. Större delen av oss kommer att ta de lägenheterna som IDP erbjuder, ligger percis vid backen enligt Erik och är 200meter till jobb och mat affär.

Säsong i Hemsedal 09/10
Av: Fopish | Igår 00:00 Citera
Hur många från Göteborg har vi som ska upp?

Jag är där å ja e från GBG!

Boende kan ni hitta på http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/result

Boendet ni får genom IDP är små ganska taskit ljud isolerade lägenheter på ett ställe som heter "sota". De ligger precis vid foten av berget som "Erik" säger och på gång avstånd till mat affär och till stavkroa och hemsen där d är bra party.
De är litet och lite skabbit men det är grymt kul att bo där eftersom dom flesta säsongarna bor där!
Jag brukar alltid hänga där, bor 200 meter därifrån ungefär.

Är det några park råttor som ska upp i år, som vill shredda park?

Säsong i Hemsedal 09/10
låter ju toppen. Jobbar bra med lite småtaskigt. Ingen parkråtta än men ska väl bli alla slags råttor under säsongen. Parkråtta, offpistråtta, you name it.

Säsong i Hemsedal 09/10
Jag vill då åka så mycke park och off-pist som möjligt, men jag har precis börjat åka i park så lite tips o skit är ju inte fel!!

Tillbaka
Topp